Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slik takler du en telefonselger

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor reserverer du deg ikke mot telefonsalg?

--> Fordi man ikke kan reservere seg som firma.
Hvorfor sier du ikke bare høflig, men bestemt at du ikke er interessert?

Jeg har aldri skjønt folk som er motbydelige bare fordi de ikke ønsker et bestemt produkt.

Jeg er normalt meget høflig mot telefonselgere faktisk. Med mindre de er veldig slitsomme (men da legger jeg bare på.)

I det tilfellet jeg nevner her i tråden - der jeg brast ut i latterkrampe - så var det faktisk ikke meningen. Men av og til får man bare latterkrampe uten å kunne noe særlig for det. Jeg framprovoserte det ikke. Det kom bare automatisk når han nevnte prisen. Og latterkramper er det vanskelig å komme seg ut av.

Men jeg prøvde ikke å være frekk altså.
 

hansvh

Medlem
Jeg kjørte også litt hardt ut da dette ikke er første gang jeg diskuterer telefonsalg. Beklager dette. Jeg vil gjerne legge til at jeg har full forståelse for at selgere kan være vanskelige å ha med å gjøre og at en kjip samtale kan ha to parter.
 

Mango

Medlem
Ellers kan du evt si nei til selgeren å be han ta deg ut av listen. Slipper dere å kaste borte alle sin tid :)
 
Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men ble oppringt av en meget pågående dame fra Dun & Bradstreet i dag og ser at en i denne tråden har hatt erfaring med de tidligere. Vedkommende som ringte meg prøvde å prate meg trill rundt og jeg spurte tre fire ganger hvorfor hun ringte meg og om hun prøvde å selge meg noe. Disse spørsmålene svarte hun ikke på og jeg endte opp med å bli irritert, sa at hun måtte slutte å mase og at jeg ikke var interessert. Da la hun på.

Andre som har erfaringer med disse? Antar at målet med samtalen til slutt var å selge meg kredittbevis av noe slag?
 

Steve Cash

Medlem
De pleier å selge et slags scorecard med en vurdering av ditt firmaes økonomi, muligens hvordan du scorer i forhold til andre i samme bransje. Jeg har aldri sett det, bare lest om det om blitt tilbudt det av en telefonselger. Etter alt å dømme er dette produktet ikke verdt pengene. (Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke helt sikkert om det er dette produktet hun skulle selge deg, men jeg gjetter på det.)
 

xdex

Medlem
Det finnes bare to løsninger når det kommer til telefonsalg,

1) Legg på røret umiddelbart.
2) Be dem vente litt, og legg telefonen ved radio/tv, kom tilbake etter 20-minutter å se om dem fortsatt venter.

eller.. selv om det er lettere sagt enn gjort, "Kan du fortelle meg mer om produktet? Det koster deg 15kr minuttet å ringe meg, så jeg har hele dagen.". selv om dette gjelder spesialnummer, finnes det mange skjebner der ute som ikke tar sjansen, å legger på selv.
 
1) Legg på røret umiddelbart.
2) Be dem vente litt, og legg telefonen ved radio/tv, kom tilbake etter 20-minutter å se om dem fortsatt venter.

Hva om de faktisk kan tilby noe nyttig eller noe du kan spare penger på? For mange firmaer er dette den mest effektive måten å komme i kontakt med potensielle kunder på.
 

xdex

Medlem
Hva om de faktisk kan tilby noe nyttig eller noe du kan spare penger på? For mange firmaer er dette den mest effektive måten å komme i kontakt med potensielle kunder på.

Da lytter du, vedkommende har 3 sekunder på å si "Hei, dette er X fra Y og lurte på om du har noen minutter...", det er jo uansett alltid like morsomt når folk skal selge inn adwords, og andre type SEO ting, hvor dem ikke er klar over at vedkommende man snakker til, gjerne har langt mer erfaring enn han som sitter i telefonen.

Nei, mail fremfor telefon for min del, så lenge jeg har takket ja til å motta dette mail tilbudet.
 
Topp