Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sletting av forumtråd

novise

New Member
Et medlem på et forum jeg driver startet en tråd i anledning av at han var blitt frastjålet et kjøretøy. Dette i håp om at noen kunne bidra med informasjon slik at det kom til rette.
Tråden fikk stor oppmerksomhet og over 100 innlegg.

Politiet har nå funnet kjøretøyet og tatt gjerningsmennene, men de forsøker angivlig å true eieren til å trekke anmeldelsen. I den forbindelse har han bedt om om tråden blir slettet da han ønsker ro om saken.
En forsåvidt ikke uvanlig hendelse at jeg blir bedt om å slette tråder, folk bruker forumet når de ser seg tjent med det, men om saken blir løst ønsker de den slettet.
Normalt sletter jeg aldri tråder dersom andre medlemmer har deltatt, da skal det helt spes. omstendigheter til.
I den aktuelle saken synes jeg også det blir feil at vi på en måte trues til taushet.
Hva synes dere om saken?
Hva ville en nettavisredaksjon ha gjort?
 

hansson

Langveisfarende
Hensynet til personen bør gå først. Det er ikke du og forumet som blir truet til taushet, den eneste som blir truet her er personen det gjelder. Siden du ikke vet hva truslene går ut på, er det greit å imøtekomme dette ønsket. Regner med at tråden ikke har allmenn interesse, historisk verdi el.l.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
De fleste forum har vel en "søppelbøtte" de legger slettede tråder i.
På den måten vil jo ikke tråden forsvinne, kun forsvinne fra allmennheten, noe jeg synes er greit i dette tilfellet hvor det høres ut som partene kan komme til enighet og tjuven kanskje, for alt vi vet, gjorde dette i et ubetenksomt øyeblikk og ikke ønsker sitt navn svertet for evig og alltid.
 
Topp