Slette filer med ö på FTP-servern

Havers

Medlem
Hei!

Har et lite problem med at mappenavn som inneholder ö kommer opp, men når jeg prøver å slette får jeg feilmelding om at den ikke finnes. Filene brukes i et flatfilnettbutikk-system, og der fungerer heller ikke de med ö.

Noen som vet hvordan jeg skal få slettet de to mappene?

Havers

Medlem
Nei.. Det går dårlig..

"550 Sorry, but that file doesn't exist."

I nettleseren i kontrollpanelet vises det som ö, men i FTP-programmet vises det som �. Tenker i retning tegnsetting kanskje har noe å gjøre, men vet ikke hvilken tegnsetting det isåfall må settes til..

Havers

Medlem
Ikke pr. idag, hvertfall. Har sendt e-post om å få litt mer adgang, men det ser ut som det er et vanlig webhotell uten SSH. Mulig jeg må få hosten til å slette filene det er noe galt med, og legge inn en sperre i systemet for å opprette med det tegnet..

Sk!ppy

New Member
Feil funnet! Viser seg at filen på en eller annen måte hadde rettigheten 055, så hosten fikk slettet den via terminal.

De hadde visst hatt en utvikler som kontaktet de om noe av det samme hvor problemet var at utvikleren hadde missforstått en funksjon, så nå vet jeg ikke helt om jeg skal gå gjennom fila for opprettelse av mapper eller satse på at det funker fra nå, systemet har jo stått urørt siden hvertfall 2010 før det skjedde noe rart nå..

Topp