Hva er definisjonen av ond tro? Hvis man har hatt planer om å lage et community, men leggerplanen død og velger å selge det så ser ikke jeg personlig noe galt i det. Er dette domenekjøpet innenfor definisjonen "ond tro"? Jeg bare spør...
Jeg kan forstå dette med "ond tro" når det gjelder og utnytte norsk næring etc. Men om noen i LA sitter med skyrim eller andre navn/produkter så mener jeg seriøst at det er deres oppgave og sikre seg de domener de mener de har behov for.
Og "ond tro" hva er det? vel rekner med at om man ser potensiell verdi i noe er å ha ond tro i domene bransjen. Synes det er helt greit at de sørger for og ha lovverk irundt domener som politi.no, mil.no, staten.no osv men at de skal hindre folk i og "kapre" domener for ett "merkenavn" som kommer ifra USA er helt feil.
Jeg ville vært mer bekymret for de siste problemene Bethesda har hatt, og da spesielt med PS3-utgaven hvor det er snakk om at problemene muligens ikke kan løses eller vil koste for mye til at de vil bli løst.
Spørsmålet er egentlig så enkelt: Er det nsimp, eller spillutvikleren Bethesda som har gitt skyrim.no noen salgsverdi utover domeneavgiften? Bethesda. Altså utnytter man andres åndsverk/varemerke. Enkelt og greit.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.