Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjule/vise subpages i meny

Gaasehud

Medlem
God dag! :)

I menyen på en WP-side lister jeg opp pages, som er en vanlig måte å generere menyen på. Jeg har noen subpages/child pages/undersider, kall det hva du vil, men disse vil jeg ikke vise i menyen -- før man trykker på en av "foreldrekategoriene".

Eks:

Hjem
Biler
Kontakt


Klikker man på "Biler", får man det slik:

Hjem
Biler
- Mazda
- Suzuki
- Toyota
Kontakt


Noen som forsto dette og som kan hjelpe meg? På forhånd takk! :)
 
U

Uregistrert

Guest
God dag! :)

I menyen på en WP-side lister jeg opp pages, som er en vanlig måte å generere menyen på. Jeg har noen subpages/child pages/undersider, kall det hva du vil, men disse vil jeg ikke vise i menyen -- før man trykker på en av "foreldrekategoriene".

Eks:

Hjem
Biler
Kontakt


Klikker man på "Biler", får man det slik:

Hjem
Biler
- Mazda
- Suzuki
- Toyota
Kontakt


Noen som forsto dette og som kan hjelpe meg? På forhånd takk! :)

Er det snakk om dropdown meny, eller split? :p Og er det snakk om toppmeny eller en slags sidebar med meny?
 

Gaasehud

Medlem
Ikke noe dropdown-menu, nei. Bare en helt enkel, vertikal ul-liste. Jeg trenger ikke noen fet effekt av at underkategoriene kommer fram når du holder over e.l., men bare at de dukker fram når du trykker på foreldrekategorien.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg fant en liten løsning som bruker Javascript som ser ut til og fungere greit. Jeg vet desverre ikke om noen måte utenom Javascript for at det skal være mulig og registrere det klikket brukeren foretar seg på en link. Jeg ser noe her som også forsåvidt bruker Javascript men da en form for sliding-effekt... Innholdet på den linken kan du forsåvidt også forsøke og kopiere over til en egen fil for å se resultatet. Koden under her er den første jeg nevnte rett over.

<script language="javascript">
var state = 'hidden';
function showhide(layer_ref) {
if (state == 'visible') {
state = 'hidden';
}
else {
state = 'visible';
}
if (document.all) { //IS IE 4 or 5 (or 6 beta)
eval( "document.all." + layer_ref + ".style.visibility = state");
}
if (document.layers) { //IS NETSCAPE 4 or below
document.layers[layer_ref].visibility = state;
}
if (document.getElementById && !document.all) {
maxwell_smart = document.getElementById(layer_ref);
maxwell_smart.style.visibility = state;
}
}
</script>

<a href="javascript://" onclick="showhide('links');">Biler</a>
<div id="links" style="visibility:hidden;">
<a href="">- Mazda</a><br>
<a href="">- Suzuki</a><br>
<a href="">- Toyota</a>
</div>
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, du sier noe ja. Den blir nok litt verre å bruke med wp_list_pages()... Dvs, det er nok mulig, men da måtte alle kategorier vært opprettet i site-admin først, for deretter å tilpasse enormt mye greier.. blablabla.. Huff, ja, det blir så mye at jeg ikke orker tanken på det engang.
 
Topp