Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjule sider på webben...

eightworx

Art Director
Etter en sykt hektisk uke, kom det inn en litt morsom oppgave. For min del har jeg ikke tenkt på dette før men for den aktuelle kunden er det viktig.

Jeg skal altså lage en microsite, denne micrositen skal ikke kunne nåes med mindre man trykker på en rekke forskjellige bannere. Disse skal da altså inneholde den spesielle koden som gjør det mulig å åpne siden...

Er det noen som har vært borti dette før? Og vet hvordan dette kanskje kan gjøres?
 
Dersom bannerne og micrositen er på samme server burde det være mulig å løse noe slikt med å lagre sessions eller cookies når man klikker på bannerne. En annen måte jeg umiddelbart kan tenke meg å lage en side på som bare skal være tilgjengelig via et gitt banner, er å la nettsiden bare virke dersom en $_POST-variabel har en gitt verdi, og så lar du banneret være en bildeknapp i et <form>.

Men dersom du lar micrositen ha en komplisert URL som ingen kommer til å huske i hodet og du legger inn de riktige metataggene for at denne siden ikke skal være synlig i Google, vil det sannsynligvis også i praksis tilsvare at siden kun kan nås gjennom dette banneret. Det er nok den måten jeg ville ha gjort det på om det var jeg som var både utvikler og kunde.
 

picxx

Well-Known Member
Har vært borti flere forskjellige løsninger av dette, alt etter om det er klikk kampanjer eller leads man har som skal gjennomføres.
Spesielt populært på diverse gratis tubesider, hvor man må gjennomføre en leadskampanje eller klikke på ett eller flere bannere før man "åpner" for den aktuelle siden.
Vet det finnes et wordpress template som er konstruert akkurat slik, men husker ikke i farta akkurat hvor jeg fant det....skal hoppe innom tråden med en link om jeg kommer over det igjen.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Banner peker til en gitt side på din server.

F.eks dinserver.no/cookie.php

Når brukeren kommer inn på denne siden kjører du litt PHP, sjekk at refer-host er godkjent(at de er annonse partner), om referhost er OK, sett en cookie som gjør at brukeren får tilgang til siten og samtidig blir vidersendt til innholdet på nettstedet.

Det er teorien, så er det bare å løse det i praksis :)

Yngve
 

testdriver

Ha det bra..
Easy as pie. Drop cookien når brukeren trykker på banneren og videresend til side1 eller side2 med denne PHP-snutten. :)

PHP:
if (!isset ($_COOKIE['cookienavn']))
header ("Location: side1.php");
else
header ("Location: side2.php");
 

eightworx

Art Director
Takk for gode svar, nå skal designet bare godkjennes av advokatene så skal jeg se om jeg får skjult den på en eller annen nåte. Tenkte litt på det olafmoriarty sa med å bruke en post variabel :\

Den php snuppen der testdriver skal jeg se på, må bare få til å droppe en cookie ifra actionscript onmouse_click så vidt jeg husker er det rimelig lett. Hvis det er så lett med php må jeg si tusen takk!!
 

testdriver

Ha det bra..
Ah, lest litt nøyere nå... I tillegg til min kode, som videresender hvis cookie er på plass, bør du sjekke at cookien faktisk er på plass på den "hemmelige" siden. Hvis det ikke finnes en cookie, må de videresendes derfra også. På den måten unngår man at de som evt kjenner hele URL-en får tilgang.
 

Nutz

Med lem
Hva med bare en "teller" på antall bannere trykket, så bare "echo" ut en "unik side" dersom antallet/sjekken er OK.
 
PHP:
if (!isset ($_COOKIE['cookienavn'])) {
header("Location: http://www.venstrehendtes-skobutikk.no"); // Dersom kunden er Venstrehendtes Skobutikk AS
}
else {
// Her legger du all koden for micrositen, eventuelt bruker du include() eller require() for å hente den inn fra en annen fil.
}
 
Topp