Jeg ble sliten av siden, om jeg skulle ha kjøpt en dress til mannen, hadde jeg sikkert bare gått til dressmann. Når jeg er nysgjerrig på noe, går jeg rett på de linkene som jeg tror vil gi meg utseende på produktet, nødvendig info og pris. Etter ett minutt klikking på siden har jeg umiddelbart ikke funnet ut hvordan å bestille dressen, hva det vil koste og hvordan den ser ut.
Når jeg trykte på dresser fra 1990, så trodde jeg at jeg skulle få se en rekke dresser jeg kunne kjøpe, men jeg fikk kun en gif i et eget vindu. Koblingen må ligge i bildet og ikke i en liten blå tekst nedenfor.
Siden bruker lang tid på å laste. Hittil er det tre grunner til at jeg hadde gått videre.
Når jeg endelig kommer videre, er det ikke link til dressene under noen av bildene (med engelsk tekst som er et minus slik Rismoen nevnte)
Om hvermannsen (de som ikke brenner for dresser, de som like gjerne kan kjøpe en på dressmann, men likevel hadde syntes det var kult med en skreddersydd) skal ville bruke nettsiden din, så må du gjøre det enkelt.
Hvem er målgruppen din?
Jeg ville ha tippet unge menn i 20-årsalderen, Bi studenten.
Du må gå etter segmentet. Gjøre det attraktivt for målgruppen din. Og om det er unge menn. (eldre menn har gjerne nok dresser, eller råd til skredder.) Så appellerer ikke siden din.
Jeg ville hatt bilde av dressene, totalpris ved siden av, skriv inn målene dine, vips betal. Ferdig. Om en da vil ha mer informasjon, så kan en finne det om en leter. På siden din føler jeg at informasjonen kommer først, når jeg egentlig vil se produktet. Nå har jeg prøvd lenge å komme til "design en prøve skjorte" men siden det aldri er link under tekstlinjen har jeg enda ikke funnet det. Også irriterer jeg meg over særskrivingsfeilen: prøveskjorte, i ett ord eller med bindestrek.
Min mening: endre profilen på produktsiden. Når målgruppen burde være de unge ambisiøse, som er risikovillig og vant til å handle på nett. Så ser produktsiden din gammelmodig ut. Jeg mener ikke at det skal bli krampeaktg moderne. Men når jeg ser på konkurrentene dine, så har jeg mye mer lyst til å handle der:
sutopia . no
tailorstore . no
Nå er jeg kanskje ikke i målgruppen, men dette var oppsummert mine tanker mens jeg klikket meg gjennom siden og videre til konkurrentene.