Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skalerbarhet og Kode-kvalitet

HelgeSverre

Member
Hey, for noen månder siden leigde eit startup I USA meg inn for å kode siden sin for seg, di hadde allerede designet nettsiden og ga den til meg i form av ein PSD, designet synes eg selv er ganske nydelig.

Eg gjorde ferdig arbeidet på kveldstid over 1-2 uker og leverte ifra meg produktet og kontrakten ble ferdigstilt etter litt bugfixing og diverse småting.

Siden kan man finne på Reconiz.com.
Hva eg vil ha respons på er skalerbarheten(responsiveness), CSS Animasjonenene, CSS-organisering, HTML struktur/semantik og om javascript filene ser bra ut og slike ting.

Respons på dette prosjektet ville hvert fint å lære av. :)

Ein ting eg burde ha gjort var å pre-loade alle bildene slik at hover-bildene ikkje ble lastet inn når man aktiverer hover-bilde-switchingen (dårlig på norske ord...)
 

xdex

Medlem
Syntes siden skalerer veldig fint, ikke så mye og pirke på her, det eneste måtte vært og kunne velge mellom "desktop-version" dersom noen ønsker det. Uansett, så syntes jeg ikke det er livsnødvendig, og mange står over denne funksjonaliteten.

Når det gjelder struktur, er dette noe du alltid skal drite i, hvorfor? Fordi du normalt sett alltid vil komprimere både html og css. Det vil bli helt ulesbart, men øke laste-hastigheten på siden, og dette setter de fleste pris på. Helt enig med deg når det gjelder bildene, det er litt rart at ikke alt bare lastes på forhånd, og får en cache. Syntes også enkelte "slide-in" elementer kommer litt i "etterkant"... Kanskje noen få millisekunder for sent, men det er jo litt smaksak.

Du gjør mye rett her, men du kunne økt lastetiden betraktelig ved å gjøre noen enkle grep. ref: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http://reconiz.com/&tab=desktop

Du burde også legge inn støtte for fav-icon til Windows 8 (tiles) etc, ser du mangler endel fav ikon størrelser, om man skal dekke "alt".

ellers syntes jeg det ser veldig fint ut :)
 

Bjørnar

Gründer
Ser ok ut! Er en bitteliten <a>-feil som ikke lukkes i koden.

Ellers var det ganske drøy lastetid, ca 3mb på forsiden, stort sett fordelt over 42 bilder. Kan du gjøre noe med det? For der er det mye å hente. :)

2 Documents1 KB16 KB
42 Images2594 KB2594 KB
0 Objects
10 Scripts141 KB141 KB
6 Style Sheets24 KB24 KB
60 Files2761 KB2775 KB
 
Topp