Skal starte NUF men trenger hjelp til valg av bransje / virksomhet

A.N.

New Member
Har bestemt meg for å starte eget firma og skal registere et NUF hos Varjag. Men de vil at jeg skal spesifisere Virksomhet / Bransje. Problemet er at jeg har mange "små prosjekter" jeg har lyst til å utføre med firmaet. Har mange ideer i hode, og sikkert flere som kommer etterhvert. Jeg har to-tre ideer jeg skal starte med umiddelbart, den ene er droppshipping-webshop, den andre er å skrive en bok som skal gies ut via en nettside.

Men de andre ideene jeg har lyst til å realisere i fremtiden er ikke nødvendigvis relatert til netthandel, har f.eks bakgrunn innen media. Så kunne f.eks ta på meg små film oppdrag, er også ingeniør så konsulent oppdrag er ikke i umulig.

Så jeg ønsker ikke å binde firmaet til en spesiel bransje, så er det noen her som har noen kreative forslag?

Kassimaja

Geocacher
konsulentvirksomhet høres passe generelt ut...

A.N.

New Member
Takk for alle svar, men jeg syntes ikke det var noen som var så spesielt treffende for å starte nettbutikk, noe som vil være den første aktiviteten i selskapet. Kan man ha flere bransjer samtidig? Som f.eks: Underholdning, netthandel og konsulentvirksomhet.

A.N.

New Member
mener å ha hørt at det egentlig ikke spiller noen rolle hvilken bransje du angir der, fordi det kun brukes til statistikk?

derimot: hvis du skal drive med varehandel, så må du vel registrere firmaet i foretaksregisteret, såvidt jeg kan huske

Har ikke dette litt med hva man kan utgiftsføre. Satt litt på spissen: Hvis firmaet driver innen media, kan man f.eks skrive en rapotasje som tur til tusenfryd og utgiftsføre denne. Drives firmaet innen rørlegging blir dette straks litt vanskligere?

Topp