Kenneth Dreyer
Well-Known Member
.Dette er en tråd med poster som er flyttet fra en annen tråd som gikk OT. Derfor den noe usammenhengende starten. EDIT: TONNY
Vil bare legge til at er det noen som burde få skjenn for dagens vekst av NUF selskaper i Norge, så er det ingen andre enn staten selv. Det er alt for mange av norges lover i dag som er utdaterte og ikke holder følge med dagens samfunn og utvikling. Reglene for aksjeselskapene er bare en av de, da alt og alle kjøres under samme kam, uansett størrelse og aktivitet.
Msites kommer med et veldig klassisk eksempel over, hvor jeg kjenner meg selv veldig godt igjen. Jeg har lyst til å overføre overskuddet mitt i dag over i et selskap hvor jeg kan kjøpe eiendom. Jeg har selvfølgelig ikke råd til å handle stort mer enn 1 leilighet til å begynne med og det blir derfor ikke forsvarlig å bruke 20-30.000 i året på revisor og annet papirarbeid, da det vil sluke 1/3 av leieinntekten.
Jeg kan heller ikke gjøre det i eget navn, da jeg også er student og vil miste rettighetene på stipend og støtte fra lånekassen om jeg tjener for mye.
Jeg skylder på regjeringen. De hindrer vekst og effektivitet. De holder igjen små bedriftseiere. Til helvete med AP!
Sist redigert av en moderator: