advanced22
New Member
Hei folkens!
Prøver å lage meg en liten sjekkliste over ting som er nødvendig å ha på plass før man starter eget firma (ENK eller AS) med nettbutikk. Tenker da i hovedsaklig på administrative ting og ikke innhold som feks hva man skal selge.
Her er punktene jeg har kommet fram til sålangt:
Prøver å lage meg en liten sjekkliste over ting som er nødvendig å ha på plass før man starter eget firma (ENK eller AS) med nettbutikk. Tenker da i hovedsaklig på administrative ting og ikke innhold som feks hva man skal selge.
Her er punktene jeg har kommet fram til sålangt:
- Selve nettbutikken, dvs websiden.
- Registrere ENK eller AS.
- Registrere seg i foretaksregisteret.
- Registrere seg i MVA registeret (hvis over 50 000 kr).
- Avtale med skatteetaten om å få kun et MVA oppgjør i året (valgfritt).
- Ved import, opprette tollkonto hos den/de fraktselskapene du kommer til å bruke mest.
- Hvilke betalingssløsninger du skal bruke og avtaler med disse.
- Hvordan bokføre betalinger via disse betalingsløsningene.
- Generell kunnskap om regnskap (hvis man fører selv).
- Hvilke fraktselskap nettbutikken din skal bruke og avtaler med den/de.
- Markedsføring.
- Lage kjøpsbetingelser.
Sist redigert: