Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sjekke åpne porter

kongen

kongemedlem
Jeg bruker fsockopen til å sjekke om det er noen porter som er åpne men det går så tregt. Finnes det noe annet enn fsockopen som kan brukes, som er kjappere?
 

HelgeSverre

Member
Man kan vel muligens "interface" med NMAP og gjøre ein hurtig-ping scan eller noe slik, du kan finne ein PEAR pakke her: http://pear.php.net/package/Net_Nmap

Alternativt, i fsockopen tror eg også du kan sette ein timeout, hvis du setter denne litt lavere vil det nokk gå kjappere.
 

kongen

kongemedlem
Takk, jeg får kanskje lese meg opp på litt PEAR også.

Da jeg satte timeout til 2 sekunder så viste ikke resultatet at porten var åpen selv om den var åpen. Så jeg må gi fsockopen litt ekstra tid, men det går så tregt når det er flere porter som skal sjekkes.
 

kongen

kongemedlem
Er det normalt at port 80 er åpen for de fleste surfere? Er den åpen fordi de sitter bak en router?
 

HelgeSverre

Member
Er det normalt at port 80 er åpen for de fleste surfere? Er den åpen fordi de sitter bak en router?

Kommer ann på, har drevet litt med scanning ved hjelp av NMAP, og noen routere har admin-login skjermen opent på port 80(noen ganger 443) ifra nettet, men det er ikkje noe du finner hvis du scanner Telenor, GET eller BKK sine routere f.eks.

Det merket eg har komt over mest er MikroTik og Diverse Linksys greier.

Anbefaler å laste ned nmap-verktøyet og bare scanne litt og se hva man finner, er mye man kan lære av.

TL;DR
Hos "vanlige folk" med standard routeroppsett ifra nettverkslevrandør?
Nei
 

kongen

kongemedlem
Jeg prøver å sjekke om besøkende er en norsk person eller en fra langtvekkistan som kommer via en norsk proxy. Er ikke det å sjekke åpne porter som er løsningen?

Hvordan kan man sjekke om f.eks. Norton og McAffe er på besøk?
 

xdex

Medlem
Sjekke om en person "lurer" seg inn, via VPN/Proxy, er så og si umulig, med mindre du har dedikerte folk som jobber med å stenge ute spesifikke adresser. BBC sliter med dette, og har iverksatt tiltak som å stenge ute VPN tilbydere, det tok tilbyderen 2 minutter og endre ip adresser, så var leken igang igjen. Det samme gjelder NRK, og andre tilbydere som kun er tillatt i ett land.

For å sjekke om vedkommende har en norsk IP, kan dette gjøres på helt andre måter.
 
Topp