simpleviewer pro (håper dette er rett forum)

Frodem

Medlem
Hei

Vurderer å kjøpe simple viewer pro, men ble litt usikker på hvordan dette er i bruk på selve serveren?

Hva trengs på selve serveren? Har jo egen server + andre servere.

Frode

Hmmm, ser ikke ut til att det er værre enn å laste opp hele 'web' mappa til simpleviewer.. til min egen side altså

Sist redigert:

picxx

WF 09
Ser ikke ut som om simp+leviewer gjørt stort annet enn det f.eks. thickbox og Ngallery (wordpress) gjør, så hvorfor sløse vekk penger på dette?
(kan heller gi meg penger fordi jeg fortalte deg dette)

Litt tillegg...gidder du å f.eks. sette opp coppermine kan du også selge bildene dine, ved å innstallere en gratis modul.

Sist redigert:

Frodem

Medlem
Hehe

Jeg har da ikke hørt om de du nevnte der.. men skal ta en titt på dem, er det wp pluggs?

Frode

picxx

WF 09
Hehe

Jeg har da ikke hørt om de du nevnte der.. men skal ta en titt på dem, er det wp pluggs?

Frode

Eneste jeg vet er wp plugs av de er vel Ngallery.

Coppermine kan du sette opp som eget cms (bilder/media).

Frodem

Medlem
Sitter å ser på coppermine men er ikke helt overbevist ennå, vet ikke hvorfor..

frode

picxx

WF 09
Sitter å ser på coppermine men er ikke helt overbevist ennå, vet ikke hvorfor..

frode

coppermine er vel i grunne en fork/modul utav det gamle phpbb2.0 forumsystemet, men som alle andre forker har de også utviklet seg enormt.

Jeg vil anbefale deg å sette opp cms'et og teste det ut... liksom se hva du får utav det.
Det er gratis, og det eneste det koster deg er noen timer av din tid..

Frodem

Medlem
Men det er vel mere ett galleri enn ett cms? Er vel "bare" å installere coppermine på min egen server

Frode

picxx

WF 09
Men det er vel mere ett galleri enn ett cms? Er vel "bare" å installere coppermine på min egen server

Frode

Coppermine er et media cms, men ønsker du et mere kundevennlig cms kan jo f.eks. coppermine med wordpress være tingen (eller omvendt)?

zapotek

Medlem
Siste versjon av Coppermine er ganske bra (vært litt kluss tidligere med de gamle versjonene).

Frodem

Medlem
Hei

ser det er wp-plugins for coppermine til ja, wp. Får se litt på dette.

Frode

Frodem

Medlem
Jeg får det ikke helt til..

Brukte en plugin som heter wp-coppermine og da har jeg nå kommet til :

Den første og tredje er grei (tror jeg) men de neste der,

database server
brukernavm og passord, er det da til databasen tilknyttet til coppermine?
table prefix?

Gjerne gi tips på alle hva det "kan" være, skjønner jo att det er forskjellig fra server til server. Kan legge til att dette er på ett webhotell og ikke egen server

Vedlegg

• wp-plugin.jpg
    wp-plugin.jpg
    14,6 KB · Sett: 10
Sist redigert:

Nextri

Rebel
hvis mysql er installert på samme server, så er server url : localhost
hvis ikke må du der skrive in ip adressen til serveren hvor mysql er installert

brukernavn og passord er til coppermine sin mysql databasn

prefix er noe du skriver inn hvis tabellene til coppermine installasjonen har en prefix.
f.eks hvis alle tabellene heter brukernavn_tabellnavn. Da er i så tilfelle prefixen 'brukernavn_'

Frodem

Medlem
Hei

Takker for svar, har kommet litt lengre på vei. Angående tabell prefix, er det da kun brukernavn_ som skal stå, eller skal database navnet stå etter _ ?

Frode

UPDATE :

Vel, nå er widget'en / plugin iallefall klar på sida, men det er fortsatt noe som gjenstår, foreløpig så kommer ikke bildene opp der dem skal, fra coppermine.

Kanskje noe url' feil?

Frode

Sist redigert:

Frodem

Medlem
siden jeg ikke kunne redigere forrige post

Jeg har nå iallefall fått det til :) Takk til nextri og picxx

Topp