side med tilbud på sminke osv...

MobyDick

New Member
hei, er det en ide å lage en side med bra tilbud på jentestæsj som sminke, shampoo, balsam osv? har sett noen av rosabloggerne legger ut lenker til sider med tilbud på produkter, samtidig som de får provisjon. feks kjøp vare x, få 10% avslag, samtidig som jeg får x kroner per salg via min side.

er dette vanlig affiliate? eller får de spesielle deals siden de er store blogger? de bloggene som har disse tilbudene får jo en veldig vinn-vinn-situasjon..

peterandrej

pensjonert moderator
DU kommer ikke til å få samme avtaler som toppbloggerne. Fordi du, vel, antagelig ikke er en pen jente på 16 år med interesse for sminke og mote.

Glem hele greia, det er mitt råd. Sats heller på noe du kan noe om (antar her at du kan null om sminke, men beklager om jeg tar feil selvsagt).

MobyDick

New Member
hehe. jo ser jo at noen av de bloggene er gullgruver for div nettbutikker. men finnes det ikke den type affiliate? sminke osv er jo forbruksvare som selges enkelt... hvor stress ville det vært å få til en deal som ga noe til både meg og de som kjøper en vare?

MobyDick

New Member
selv om jeg ikke akkurat brenner for sminke, så ser jeg jo klart fordelene ved at det er en typisk forbruksvare. å selge folk en pc til 15k via en side er vel hakket værre.

evt kan man jo ta en spansk en, ala flinkepiker.com eller hva det var. poset som 3 digge grisejenter som fortalte om alle sine seksuelle krumspring, var norges mest leste blogg en god stund, før (surprise surprise) det viste seg å kun være en feminist som hadde det moro på fritiden.

Sist redigert:

AneHagen.com

New Member
Grunnen til at rosabloggerne tjener penger er fordi de har 100.000 besøkende på sidene sine og dermed får de salg via affiliatelinkene sine. Hvordan skal du skaffe så mange besøkende til din side??

På tradedoubler har du blant annet Blush og Blivakker som du kan tjene penger på.

...vel å merke hvis du klarer å skaffe trafikk til siden din, og et greit antall av denne trafikken faktisk også klikker på annonsene...

God poeng. Innhold, sem og seo. Ingenting er gjort over natta. Er dette noe du brenner for? Skjønnhetsprodukter altså?

Topp