Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Shortcode med HTML og PHP

erlsae

Medlem
Hei,

Jeg er på jakt etter en Wordpress-plugin som lar meg implementere HTML og PHP. Shortcoden skal deretter være mulig å legge i et innlegg bare ved å trykke på en knapp i innleggspanelet (den siden innlegg publiseres).

Jeg har lett over hele internett nå, men finner bare plugins som har ferdiglaget shortcodes.

Hjeeelp! :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hva er det egentlig du vil gjøre? Er det det samme du skal legge inn hver gang, altså at du skal kunne legge inn en shortcode som skal kjøre noe kode du har definert på forhånd (f.ex. i templaten), eller vil du legge inn en shortcode som lar deg legge inn kode rett i posten, altså at koden som kjøres kan være helt forskjellig fra gang til gang?

Hvis det er det første, så er det ikke noe problem å lage en slik shortcode, men jeg vet ikke på rappen om noen plugin som lar deg gjøre det (selv om det kan hende at det finnes)

Hvis det er det andre, så finnes det plugins for sånt, f.ex. https://wordpress.org/plugins/insert-php/, eller du kan tilogmed velge å tillate php generelt rett i post'en. Men - bare så du er obs på det - å gjøre dette - enten du gjør det på den ene eller den andre andre måten - er en sikkerhetsrisiko. Er det noen som klarer å skaffe seg tilgang til wp kan de gjøre VELDIG mye skade om de kan legge inn php helt fritt.
 
Topp