Sette inn penger på Paypal

Erlend

Medlem
Hei!

Når man skal sette inn penger på Paypal, hvor skal man da skrive inn koden for at man identifiserer hvem det er som setter inn pengene?

picxx

WF 09
Hvilken kode?

The money must come from a bank account that's in the same name as your PayPal account, which we have as.....

Use your PayPal Customer Reference/ID exactly as it appears below and enter it into the payment description field when transferring money from your bank to PayPal.

Mottaker
Bank
Account number
Transfer ID

Tar 1-2 dager...

picxx

WF 09
Betale andre via paypal kanskje?

Erlend

Medlem
Ehh...nei. Du registerer Visa-kortet ditt hos PayPal og når du skal sende penger til andre betaler du med kortet. Som sagt, jeg har betalt mange ganger til folk og det er sjeldent jeg har penger på kontoen her.

Det går bra om du skal betale til en nettbutikk, men ikke om du skal sende til andre Paypal-brukere. Siden du påstår at det virker, kan du da vise hvordan?

picxx

WF 09
Er nå dette noe å kveruelere om da?
Man kan sende en valutasjekk også, eller sette seg på sykkelen og betale i cash.

Spørsmålet var vel om hvordan man toppet opp PP kontoen sin.

Dag Frogner

Supermedlem
Er nå dette noe å kveruelere om da?
Man kan sende en valutasjekk også, eller sette seg på sykkelen og betale i cash.

Spørsmålet var vel om hvordan man toppet opp PP kontoen sin.

Jeg prøver bare å gi Erlend et lite tips her slik at han slipper å sette inn penger først, da dette er totalt unødvendig.

Og da trenger han ikke lenger fylle på kontoen og dermed trenger han heller ikke vite hvordan han gjør dette. ;)

picxx

WF 09
Det koster mer for mottaker når sender betaler med cc.
Betaler du for produkter, varer eller med cc koster det mottaker 3,4% + 2.80.-
Betaler du med din PP balanse og velger "others" koster det nada.

Personlig belaster jeg alltid sender gebyrene som påløper alt etter hvordan denne ønsker å betale.

Det var også et tips.

Dag Frogner

Supermedlem
Og derfor har vi slike forum, for å hjelpe andre. :)

Men:

Fees apply only if the sender uses a credit or debit card, or if you receive any payment for goods or services.

Med andre ord er det vel bare å velge "Personal Payment" og vips så er det problemet også borte?

Men godt tips picxx, jeg trodde PP tok litt av kaka uansett hvordan man sendte penger.

Topp