Jeg synes å merke en forflatning av artiklene som endel seriøse aviser publiserer på nett. Det virker som om f.eks. Amedia-konsernet kjører en bevisst strategi på å sluse inn trafikk ved hjelp av overskrifter som f.eks. denne: 10 ting du ikke visste om IKEA - Nyheter - Drammens Tidende.
Drammens Tidende oppfattes av de fleste som en seriøs regional avis. Men på nett skal tydeligvis synergieffektene utnyttes til det fulle, uten hensyn til kvalitet.
Artikkelen lenket til over er skrevet av en i Nettavisen og publisert på Drammens Tidendes nettside i dag 14. juni, artikkelen er bare en ren kopi av en Side2-artikkel fra 12. juni.
Er det slik avisene og eierne bak vil sikre at de overlever "aviskrakket"?
Drammens Tidende oppfattes av de fleste som en seriøs regional avis. Men på nett skal tydeligvis synergieffektene utnyttes til det fulle, uten hensyn til kvalitet.
Artikkelen lenket til over er skrevet av en i Nettavisen og publisert på Drammens Tidendes nettside i dag 14. juni, artikkelen er bare en ren kopi av en Side2-artikkel fra 12. juni.
Er det slik avisene og eierne bak vil sikre at de overlever "aviskrakket"?