Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO ved hjelp av domener

Baku

Medlem
Alt dette er hypotetisk...

Jeg driver en nettbutikk som selger frukt. frukt.no

Har kjøpt endel domener. bananer.no, epler.no etc...

Hva burde jeg gjøre med disse domenene får at det blir mest mulig seo ut av det.

Burde jeg redirecte de til hoveddomenet frukt.no å bygge lenker til de eller burde jeg kansje starte en blogg på de med reklame til siden min?

Eller hva er best å gjøre med de?
 

zapotek

Medlem
Burde jeg redirecte de til hoveddomenet frukt.no å bygge lenker til de eller burde jeg kansje starte en blogg på de med reklame til siden min?

Alternativ 2 er klart best. Du får jo da bygget lenker som du vil fra disse sidene mot hovednettstedet.
 

Baku

Medlem
Ok, men burde jeg da ha en blogg for hvert av søkeordene? eller kan jeg ha en felles blogg får hovedomenet som alle disse søkeord domenene redirecter til?

Å hvor mye har disse søkeorddomene å si for seo på dette søkeordet for hovedsiden?
la oss si at f.eks eple.no har 5000 treff i mnd på google keyword tool.
 

Ståle

Medlem
Jeg vil påstå at det er liten vits i å bare redirekte domener i håp om å få bedre ranking. Det funker nok ikke. Jeg ville laget meg en side på alle domene, for å så via gode unike artikler linket inn til undersider på frukt.no.

Hvor mye satelittsidene har å si for rent seo-messsig kommer helt ann på hvor flink du er til å linke inn til de, og hvor gode artikler du skriver. :)
 
Topp