SEO overvurdert?

Det står mye om SEO her, og hvilke teknikker som kan få deg øverst på listene i Google søkene.

Men Google selv fokuserer mest på Google+ i disse dager, og prinsippet om "following" (som er et system for prioritering av informasjon basert på tillit til informasjonskilder) er nå etablert i alle de ledende sosiale systemene som vokser frem raskere enn folk klarer å følge med, facebook ikke noe unntak (subscribe funksjonen), og blir en stadig større del av stadig flere menneskers hverdag og tilnærming til informasjon.

Med tanke på "vekst-og-forbruk" økonomiens rekordlave tillit trenger man ikke akkurat å være nostradamus for å se at dette kommer til å forandre hele verdensøkonomien temmelig raskt. Og med at politikken såvel som utdanningssystemet og forskningen følge etter, og at ganske enkelt ingenting kommer til å være som før.

Stikkordet er globalt paradigmeskifte, og for de som ikke har fått det med seg pågår dette i disse dager med et økende momentum :)

Så, hvis du skal tenke skikkelig langt inn i fremtiden, la oss si et par år...

Tror du folk og firmaer hovedsaklig vil finne samarbeidspartnere gjennom søk og hvem som tilfeldigvis havner øverst på søkelista? Eller vil de finne business gjennom anbefalinger fra informasjonskilder de allerede stoler på?

Hvis svaret er det siste, hvorfor bruke så mye energi på å kjempe om søkerangeringer som blir stadig mindre relevante?
 

Beergear.no

Medlem
Kan jo bare svare for meg selv, men det nå jeg vil selge varer.
Ikke om to år. Det er jo en "evighet" til.....
 

namaste

Medlem
Enig med Bristol. Det er jo også slik at for de fleste av oss er kundene våres stort sett fornøyd, og fornøyde kunder er de beste ambassadørene i jungeltelegrafen - så slik sett går jo det litt hånd i hånd; flest mulig kunder + best mulig sørvis = flest mulig anbefalinger.
 
Enig med Bristol. Det er jo også slik at for de fleste av oss er kundene våres stort sett fornøyd, og fornøyde kunder er de beste ambassadørene i jungeltelegrafen - så slik sett går jo det litt hånd i hånd; flest mulig kunder + best mulig sørvis = flest mulig anbefalinger.

Det er jo ganske stor forskjell på kunde som er brukbart fornøyd og en kunde som en fan og lidenskapelig anbefaler deg til alle og enhver.

Med hensyn til fornøyde kunder er vel da det viktigste å utvikle produktet og produktopplevelsen, for å få fornøyde kunder til å bli fans?
 
Topp