SEO arbeid i Norge gjøres ofte av det man kaller innholdsmarkedsførere. Prøv heller å søk på finn etter "Analytics", da finner du nok langt mer relevante jobber.
Når det er sagt, er markedet beintøft, og forventningene skyhøye. Jeg opplever (gjennom ulike seminarer og treff) at dyktige folk ofte leies inn gjennom ulike selskaper. Det er svært få som ansetter egne folk til slikt arbeid. De som gjør det, krever ofte dokumenterte resultater over lengre perioder. Her er det ofte erfaring og resultat som gjelder, og ikke nødvendigvis utdanning. Det er også ofte personell som har dette som en "BI" erfaring, fordi SEO ikke satses på. Det er langt "billigere" på kort sikt og bruke 20.000,- i mnd på ads, enn å ansette folk til å jobbe med SEO. Da får man også direkte målbart resultat på noen få uker.
Eksempler på bedrifter som jobber med dette i Norge er redperformance.no.
"SEO" er uansett engelsk, søkemotoroptimalisering ga meg flere treff på Finn.