Sentralbordløsning

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei folkens

Benytter i dag "Trådløst bedrift" hos Netcom som gir meg "sentralbordfunksjon".

Velkomstmelding + ringer x antall ring hos hver ansatt. Om ingen svarer avslutter løkken med en ny talemelding.

Problemet er vell at Netcom flår meg med telefoniutgifter.
Er det noen som har erfaring med sentralbord løsning og IP telefoni ?

picxx

WF 09
Har en kompis som har jobbet med IP telefoni de siste X årene, så kan høre med han om hva de kan tilby?

Fredrik

Medlem
Mener å huske at vi hadde en diskusjon tidligere om denne tjenesten Yngve. Jeg sier bare: Test først for å sjekke at det virker. Hos meg med Netcom har det ikke vært nedetid på snart et år. Med Ventelo var det nedetid nesten hver dag samt funksjonene var langt dårligere enn hos Netcom.

Men jeg er enig med deg på et punkt, det koster noen kroner!

xenimus86

Medlem
Hmm jeg hadde network norway, med sentralbordfunksjon på den.
Tror jeg fikk sentralbordfunksjonen gratis siden en kompis av meg var selger der. Vet ikke hva den orginalt koster. Den var i Java og kunne brukes i alle nettleser - meget praktisk!

Husker ikke hva jeg betalte , men jeg vet at aboet kostet 499,- + mva for 3000 minutter og 3000 sms.
Plusser du på en hundrings får du med en telefon også. Jeg kjøpte en stasjonær mobiltelefon (morsomt ord, eller hva?? hehe)

Jablotron GDP-04 m/analogport, www.headset.no (Euroworker)
og et nifty headset.
Plantronics CS361N - trådløst Call Center headset, www.headset.no (Euroworker)

K

Kontoristen

Guest
Hei folkens

Benytter i dag "Trådløst bedrift" hos Netcom som gir meg "sentralbordfunksjon".

Velkomstmelding + ringer x antall ring hos hver ansatt. Om ingen svarer avslutter løkken med en ny talemelding.

Problemet er vell at Netcom flår meg med telefoniutgifter.
Er det noen som har erfaring med sentralbord løsning og IP telefoni ?

Jeg anbefaler Oyatel. De har webbasert sentralbordfunksjon hvor du kan viderekoble, sette opp talemenyer, ventemusikk, legge inn ringemønster som feks er kalenderstyrt med mer.

Jeg er hvertfall meget fornøyd med løsningen

Fredrik

Medlem
Dæven døtte xenimus. Den der jablotronen virket meget snacksy med headset. Jeg ringte nå og skulle bestille med en gang. Dessverre fikk jeg snakke med en nyansatt som ikke hadde peiling så jeg skulle bli oppringt om litt. Ryktepoeng!

xenimus86

Medlem
Dæven døtte xenimus. Den der jablotronen virket meget snacksy med headset. Jeg ringte nå og skulle bestille med en gang. Dessverre fikk jeg snakke med en nyansatt som ikke hadde peiling så jeg skulle bli oppringt om litt. Ryktepoeng!

Hehe ja den er meget artig å ha. Er veldig lang rekkevidde på den også, og for å ikke snakke om lyden, den er helt fantastisk bra!!

Yngve Larsen

E-commerce ekspert

Takk for tips! Skal ta kontakt med dem.

Haha, wtf :D En 'stasjonær' mobiltelefon?

Går vi ikke 20 år tilbake i tid nå, fordi jeg klarer ikke helt å se nytteverdien i en 'stasjonær' mobiltelefon kontra en 'vanlig' mobiltelefon? Har man ikke alle funksjonene på en liten mobiltelefon (og man samtidig kan bære den med seg i lommen)?

Om en får nok telefoner hver dag er det ofte greit å ha en egen telefon som kun benyttes i kontortiden.... Det er her stasjonære telefoner har sin fordel, de er vanskelig å transportere..

Jeg har brukt IVM Answering Attendant i flere år og er kjempe fornøyd med det. Programmet kan kjøres på både på Windows og Linux systemer.
Har testet det, men hadde problemer med å få det til å fungere :(

Christian

Medlem

Har du fått telefonen din nå? I såfall, gi en rapport da!

Helge

Profesjonell Googlesøker
GDP-04 fungerer bra den... Men synes fortsatt at GDP-02 (forgjengeren er bedre).

Problemet med headset på en slik telefon er at du må ha rørløfter (stress :p)

Det er også batteri i telefonen, så om strømmen går så vil det fortsatt være liv i telefonen. Merket dette når vi flyttet lokaler og jablocomen låg i baksetet, hehe.

Men er absolutt en GSM bordtelefon som er å annbefale. God lyd og du kan sende tekstmeldinger med den (ikke norske tegn).

Er det noen spørsmål om telefonen så kan jeg godt svare på det. Har solgt en god del av de ;)

Angående headsettet så får du ikke noe bedre en plantronics... de leverer KNALLgode produkter ;)

Fredrik

Medlem
Rapport - Lyden er helt suveren. For både innringer og mottaker. Ser at du har et poeng med røravløfter Helge men for min del spiller det ikke noen rolle ettersom jeg sitter ved pulten uansett.

Dette er laaaaangt bedre enn feks bluetooth mht lydkvalitet. Telefon har forøvrig qwerty tastatur som fungerer godt. Headsettet har en sinnsyk rekkevidde. Jeg har kontor i tredje etasje og var på parkeringsplassen og tok en røyk i dag samtidlig som jeg snakket i telefon. Det sier litt om rekkevidden.

Ellers har jeg også satt opp dette i loop mot min andre mobiltelefon slik at det ringer først på jablotronen og ved ikke svar eller opptatt sendes det til min mobil. Dermed har jeg "to linjer" og kan snakke med to samtidlig.

Du kan jo prøve å ringe meg imorgen Christian (kontornummeret, du får det av Joel hvis du ikke har det) så kan du selv høre på lydkvaliteten.

Topp