Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sende ut pressemelding?

n0stra

Medlem
Heisan, muligens jeg kom litt grettent ut fra det jeg skrev sist, men det er litt irriterende av og til når man får det som oppfattes som belærende og "prate ned til" kommentarer som er feil i forhold til hva bransjen selv oppgir som "mal" og fremgangsmåte :) Ville bare poengtere at det ikke var det jeg var ute etter å få tilbakemeldinger på.

Uansett, dette er en bi-sak vi ønsker å ta ibruk, ikke noe vi ønsker å bruke mye tid på akkurat nå rett og slett fordi vi ikke _har_ tid. Å ta personlig kontakt tar uhorvelig mye mer tid enn å sende ut informasjon nå i første omgang for å si "her er er vi om det skulle være en liten sjanse for at noen vil skrive om typen produkter vi jobber med". Jeg bruker kun litt tid i forkant for å unngå tabber som å sende når redaksjoner ikke er tilstede, eller om det er en spesiell fremgangsmåte for utsendelse (blind kopi eller ikke f.ex) som man bør styre unna.

På et senere tidspunkt når vi er mer up and running og har mer å tilby er det absolutt på listen å ta kontakt med de individuelle interiør/hus/hjem redaksjonene land og strand rundt. Uansett takk for tilbakemeldingen på dette også. Greit med bekrefteler innimellom uansett.

Jeg har typografer og personer som jobber i magasiner, men disse jobber ikke selv med utsendelser av denslags, de har kun fått de videresendt fra sine redaktører. Det var grunnen til at jeg spurte og det er også grunnen til at enkelte ting holder jeg meg til deres innspill mens de andre tekniske detaljene er noe jeg mer enn gjerne spør WF folka om og hører på innspill rundt :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Uansett om du er gretten, blid eller får gode tips eller ei her er jeg sikker på at dere finner deres måte å løse dette på!

Ellers er det jo artig hvordan vi opplever tekst på nett i forhold til egne følelser. Jeg ser jo ofte at en del mennesker her inne reagerer negativt på mine utsagn, som på langt nær er ment som de er oppfattet. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Et par tips:

Jo, det er MANGE som *mer eller mindre* trykker pressemeldinger, ofte så lite redigert at det er rent pinlig, bare innholdet er nogenlunde relevant. Vet dette fordi jeg har jobbet en del i diverse blader der jeg både har sett tilsendte pressemeldinger, og har sett de samme "artiklene" på trykk i både andre og "våre" blader.

Helt enig. Da jeg var politisk aktiv (begynner å bli noen år siden nå, det skal sies) skrev vi ofte pressemeldinger til lokal- og regionalavisene. De kom OFTE - nærmest uredigert - på trykk. Men hvordan pressemeldinger behandles i redaksjonene i dag aner jeg ikke.
 
Topp