Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sende nyhetsbrev

Knut

Medlem
Legge den her da det er en form for markedsføring. :)

Hva er best når man sender ut nyhetsbrev, å skrive hele saken i selve e-posten eller å bare sende ut en link til en side med teksten?

Vil det være lettere å unngå "spammappen" om man sende kun en link til brevet, eller vil linken gjøre det motsatt?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bruker ikke nyhetsbrev særlig aktivt, men når jeg sender nyhetsbrev bygger jeg gjerne en egen landingsside for hvert brev, for deretter å skrive en juicy story med alt det nye som er kommet med noen fine illustrasjonsbilder vedlagt. (joda, de fleste mottar html post i dag) :)
 

Knut

Medlem
(joda, de fleste mottar html post i dag)
HTMl kommer av eller annen grunn lettere gjennom spamfilter enn vanlig tekst om man sender via smtp. Er forøvrig kun testa hos Hotmail
 

Gomlers

Member
Jeg sender gjerne ut tekstmailer, som det "bugner" av linker i, hvor det er de samme 2 linkene som gjentar seg nedover hele. Enden på visa er at jeg vil sende brukeren til en squeeze-page, eller landingsside da om dere vil.. Samme prinsipp som picxx, men jeg skriver ganske mye i hver mail.

Folk idag mottar SINNSYKE mengder med mail, og det skal være mer enn en link der for at iallefall jeg skal gidde å lese videre eller klikke... I USA kaller man det for pre-selling, selv om det bare er en link som pre-selges..
 

Msites Ltd

Livsnyter
OK, en kort oppsummering av oppfattelsen av "nyhetsbrev".

Veldig korte "brev" i ren tekst = SPAM (uansett om jeg har bedt om det eller ei)

Alt for lange "brev" i ren tekst = SALGSBREV (og jeg er ikke i kjøpemodus akkurat da)

Pene brev lagt opp som artikler er mer interessante...... ;-)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mens vi snakker om nyhetsbrev. Hvordan lager du egne maler i Mail (mac os x) ?
Er det bare å bruke html og css på samme måte som du bygger opp en webside ?
 

Gomlers

Member
Stort sett, men tables kan jo være lurt å bruke istedet for så mye css kanskje, i såfall må du jo ha en sinnsyk style-tag øverst i samme fila..

Ellers så har du nok av "Make Newsletter in HTML" generatorer rundt omkring. Bare et søk på Google :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har undret litt på det selv, da jeg har tenkt å kaste meg ut på litt mer seriøs epost markedsføring snart! Hva skal til for å unngå spamfilteret til de store (gmail, hotmail osv)?

Jeg mottar jo mange eposter med masse HTML på gmail'en min, så kan da ikke være så vanskelig!

Tror dere at utsendingsadressen bygger opp "creditt" i søkefilteret?
 

Knut

Medlem
Min erfaring er er:
Bruke enkel HTML og sende via SMTP, samt ikke sende alt på en gang. Jeg sender 10 epost, 2 sec pause, 10 epost osv. ( Husker ikke i farten hva dette kalles :) )
Går noen dager om man har mange brukere, men det spiller ingen rolle.
Har man brukere som har måtte bekrefte epostadressen ved registrering så er det som regel veldig enkelt da disse har satt min epost til å gå gjennom uansett.
 

picxx

Well-Known Member
Har undret litt på det selv, da jeg har tenkt å kaste meg ut på litt mer seriøs epost markedsføring snart! Hva skal til for å unngå spamfilteret til de store (gmail, hotmail osv)?

Pass på at du sender fra en "sikker" mailadresse...gjerne bruk en 3.rd party provider slik at du sender fra forskjellige adresser hver gang (veldig lett å komme på "spam lista" hos disse). Pass også på at overskriften ikke kan forveksles med "spam ord". Også veldig viktig å kun sende til opt-in adresser og ikke falle for fristelsen til å begynne å bygge "egne" lister ;)
 
Hvordan lager du egne maler i Mail (mac os x) ?

"Hvis du har oppgradert til Leopard og benytter deg av Mail.app i Apples nye system, vil du ha muligheten til å sende ut e-poster med en rekke forskjellige forhåndsdefinerte HTML-maler. Hvis du ikke føler at Apples innebygde maler er nok for deg, har Equinux løsningen for deg. Stationary Pack får du over 100 nye maler til Mail.app

Om HTML-maler i e-post er bra eller dårlig er det mange delte meninger om. Noen elsker disse fargefulle og morsomme e-postene, mens andre hater dem som pesten og kvalifiserer all HTML-mail som spam. Uansett hva du mener om dette, så er maler eller "stationaries" som Apple kaller dem en sentral ny funksjon i Mail.app

Apple har inkludert en rekke forhåndsdefinerte maler, men dette kan lett bli brukt opp og det er da Equinux sitt produkt kommer inn. Equinux er en liten utvikler kjent for svært gode produkter som Media Central, TubeStick og iSale. Stationary Pack er et nytt produkt som gir deg 100 nye maler til Mail.app. Malene er delt inn i forskjellige kategorier som f.eks. ferie, invitasjoner, gratulasjoner og business.

Stationary Pack koster 24€ og er tilgjengelig fra Equinux.com"

Nå er vel ikke Mail.app det helt ulitmate å bruke for å sende ut 1000-vis av nyhetsbrev, siden du må administere på- og avmeldinger manuelt.
En annen mulighet er å bruke Mac Mass Mailer eller Mac Bulk Mail f.eks.

Pers. bruker jeg MailMojo: Epost-nyhetsbrev og markedsføring gjort enkelt
 
Sist redigert:
Og hvordan liker du disse? Virket jo veldig enkelt og ryddig.

Har bare én ting å si:
tern6.gif
 

slemtiger

Medlem
Nyhetsbrev er genialt! Selv har jeg 3000 adresser på nyhetsbrevet mitt, og det er personer som selv har signet opp frivillig.

En gang i uken sender jeg ut et brev og den samme kvelden og dagen etter ser jeg betydelig økt trafikk på nettstedet og vesentlig økte inntekter.

Jeg klarer ikke å understreke godt nok hvor viktig det er å bruke nyhetsbrev som medium for å kanalisere brukerne tilbake til nettstedet hver uke.

Prøv det!
 
Topp