Har også, i likhet med Olaf, et ENK. Mest fordi det er enkelt, kjapt og lite stress. Har regnskapsfører som gjør "papirbiten", så da går det jo som smurt. Jeg omsatte i år for nærmere 300.000 kr, har ingen investeringsbehov og tar ingen risiko med hverken lån eller noe.
Starter nok et AS hvis jeg får behov for det, dvs hvis omsetningen (mot formodning) skulle nå millioner, eller jeg må låne masse penger eller gjøre noe annet der jeg egentlig ikke vil stå personlig ansvarlig for absolutt alt. Hvis man, mot formodning, skulle starte noe "stort" sammen med noen andre, så vil nok et AS også være mer aktuelt.
Men inntil videre, på det nivået jeg driver (dvs opptil 50% jobb) fungerer det storveis med et ENK. Jeg jobber hele tiden med å profesjonalisere driften av det, og gjør hele tiden små skritt. Bl.a var det et stort skritt for meg å bruke en ekstern regnskapsfører, men jeg har funnet at kostnaden absolutt er verd det. Er spent på hvordan det går i 2010. Håper å gå opp litt i omsetning og ellers bygge litt mer på mine passive inntekter.