Selger Ralph Lauren polo vareparti (15 stk)

pleb

Medlem
Har flusst av disse skjortene og kjøper de som regel for rundt 700 kroner hver gang.

Men om du kan med 100 % garanti si at de er ekte og du har dem i størrelse L, så skal jeg vurdere tilbudet ditt. Jeg spotter en fake RL-skjorte på 10 meters avstand (sjekk sømmen nederst ved V-bretten på skjorten feks), så det skal ikke være så veldig lett å sjekke ut akkurat det dersom du eller noen andre skal være i tvil.

hvaer

Medlem
Selger du til kompisen din vil du tjene 100 kr pr stk.

Jeg jobbet for en stor kjede for 10 år siden. Vi paralellimporterte ett parti av ett kjent merke vi hadde i butikken, og det ble kjent for dette merket. Resultatet var at hele kjeden mistet all bonus hos dette merket det neste året, grunnet vår korttenkthet. Selv om nok vi som enkeltbutikk gikk i overskudd av det, så var det ganske mange millioner kjeden i sin helhet tapte på det.

Så nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Bjrl

Medlem
Jeg jobbet for en stor kjede for 10 år siden. Vi paralellimporterte ett parti av ett kjent merke vi hadde i butikken, og det ble kjent for dette merket. Resultatet var at hele kjeden mistet all bonus hos dette merket det neste året, grunnet vår korttenkthet. Selv om nok vi som enkeltbutikk gikk i overskudd av det, så var det ganske mange millioner kjeden i sin helhet tapte på det.

Så nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Merkelig argument. Det er jo 10 år siden du jobbet for den kjeden. Nå er det ingen slike bindinger for deg lenger.

Jeg kan ta 200 stk til 200 kr/stk. 25 i M, 50 i L, 100 i XL og 25 i XXL. Her tjener du bra med penger.

hvaer

Medlem
Merkelig argument. Det er jo 10 år siden du jobbet for den kjeden. Nå er det ingen slike bindinger for deg lenger.

Jeg kan ta 200 stk til 200 kr/stk. 25 i M, 50 i L, 100 i XL og 25 i XXL. Her tjener du bra med penger.

Det er ikke slike bindinger for meg, men jeg er ikke som deg, som gir fullstendig blaffen i etikk (ref. Bolignorge og AUF). Altså, selv om ting ikke gjelder for meg, så gjelder de fortsatt for andre butikker, og jeg skal ikke hjelpe noen til å bryte avtaler.

200 kr/stk gir meg ett tap på ca. 18 kroner per skjorte, derfra jeg finner det, om jeg skulle bestille en og en skjorte. 1 skjorte koster 150-180 kroner, de med håpløs farge koster 150 og de med salgbar farge fra 180 kroner. Deretter kommer frakt.

200 skjorter x 180 kroner = 36000 + mulig toll + frakt + mva. 200 skjorter * 200 kroner = 40000 kroner. Svært dårlig butikk.

flippflopp

Medlem
Det er ikke slike bindinger for meg, men jeg er ikke som deg, som gir fullstendig blaffen i etikk (ref. Bolignorge og AUF). Altså, selv om ting ikke gjelder for meg, så gjelder de fortsatt for andre butikker, og jeg skal ikke hjelpe noen til å bryte avtaler.

200 kr/stk gir meg ett tap på ca. 18 kroner per skjorte, derfra jeg finner det, om jeg skulle bestille en og en skjorte. 1 skjorte koster 150-180 kroner, de med håpløs farge koster 150 og de med salgbar farge fra 180 kroner. Deretter kommer frakt.

200 skjorter x 180 kroner = 36000 + mulig toll + frakt + mva. 200 skjorter * 200 kroner = 40000 kroner. Svært dårlig butikk.

Hva skal du ha per skjorte da? Er også interessert. Om de er ekte.

hvaer

Medlem
Hva skal du ha per skjorte da? Er også interessert. Om de er ekte.

Hvis jeg skal gidde å ta det inn, noe jeg ikke hadde tenkt til, fordi jeg fant det med ett enkelt googlesøk, så vil jeg nok selv selge det på qxl e.l. fremfor å la noen andre ta profitten. Men en fortjeneste på ca 35% vil nok ikke være helt uaktuelt. Hvis jeg skulle bestilt en og en, så ville det tatt ca. 5 minutter per trøye, altså 12 i timen. Timespris på 400 kroner gir en kostnad per skjorte på 33,33 over frakt og varepris, som gir ett tall på ca 250x1.35= 337,50. Altså farlig nærme TS sin pris. På det andre alternativet om å kjøpe partier, så vil det gå over prisen til TS. Uten at jeg kan garantere at det er ekte.

Jeg skjønner dog ikke gleden med å ødelegge andres tråder totalt. Jeg stilte spørsmål, som jeg delvis fikk svar på, og påpekte at prisen var noe høy. Deretter er det en bonanza i avsporing.

Sist redigert:

MobyDick

New Member
Hvordan vet du at de er ekte?

1. jeg har RL polo kjøpt i RL butikk i arizona jeg har sammenliknet med
2. jeg har sjekket mange nettsider og alle de riktige tingene er på plass
3. dette er selvfølgelig lett å fake i kina, så det viktigste er at de er kjøpt fra en fyr med et meget godt renome på et nettforum. blir som å kjøpe noe fra feks tonny her, bare at dette er et mye større forum hvor mange lever av å selge klær

MobyDick

New Member
Hørte med en kompis som driver en klesforretning i går kveld, og han sa at han trodde disse kostet ca. 240 kroner+mva i innkjøpspris. At det da går an å skaffe ekte vare fra utlandet, for ca. 150-180 kroner er ikke så rart, hvis prisen han sa var korrekt.

for nte gang, du får ikke disse til 150-180 kr. KANSKJE du får de til 240 + mva hvis du kjøper tusenvis til ditt eget kjøpesenter eller noe.

som sagt så ønsker både jeg og flere andre her å kjøpe uendelige mengder hvis noen kan skaffe disse til 200 kr inkl frakt, toll, mva og VAT

MobyDick

New Member
Har flusst av disse skjortene og kjøper de som regel for rundt 700 kroner hver gang.

Men om du kan med 100 % garanti si at de er ekte og du har dem i størrelse L, så skal jeg vurdere tilbudet ditt. Jeg spotter en fake RL-skjorte på 10 meters avstand (sjekk sømmen nederst ved V-bretten på skjorten feks), så det skal ikke være så veldig lett å sjekke ut akkurat det dersom du eller noen andre skal være i tvil.

alle er ikke strl L. det er et vareparti med s, m, l og xl. umulig å få disse i kun L til den prisen, med mindre det er fake eller stjålet, eller man har fantastisk gode kontakter :)

MobyDick

New Member

jeg tar det dobbelte av alt hvis mulig.

pleb

Medlem
150-180 kroner per Ralph Lauren skjorte (ekte ) virker som intet annet enn en utopi, ja. Det å anslå at noe er stjålet eller fake er ikke noe jeg gidder å gjøre, men til den prisen er det en 300,000-400,000 stk ugler i mosen...minst.

Topp