Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge varer i Danmark og Sverige

Kaja

New Member
Hei!

Jeg er ny her - en frøken med masse energi og entusiasme! :D

Jeg har agentur på et merke som nå skal selges i Sverige og Danmark. Altså har jeg agenturrettighetene for Skandinavia. I Norge går alt veldig bra. Nå er det å finne veien for hvordan det er "best" å gjøre det i forhold til Danmark og Sverige. Veien dit er lang fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak i den prosessen. Jeg har lite lyst til å ta inn varene til Norge forså å sende de til Sverige og Danmark. Det blir rett og slett ugunstig. Og det er her jeg trenger løsninger. Hva kan være en mulig løsning? Selskapet skal være registrert i Norge, men per nå så fungerer et ENK. Men bytter over når jeg når millionen.

  • Er det slik at en må være et AS for å selge i Sverige eller Danmark?

Jeg har to scenarior i disse to landene:
1. Selge B2B - Selge inn til butikker i Sverige og Danmark
2. Selge B2C - via nettside med .dk og .se domenet


Logistikk
Hva kan være smart her? Jeg tenker at det er vel mulig å inngå en avtale med noen som håndterer logistikken i de forskjellige landene og sender til kunde? Feks. at jeg får bestilling/dokumentasjon fra kunden via nettsiden også sendes det til et lager jeg har avtale med og de videre til kunden? Går det - hvis så, har dere noen eksempler på slike "lager" som kan gjøre slikt i Sverige og Danmark?

Noen må jo ha gjort dette før meg. Håper virkelig på en tilbakemelding på dette slik at jeg kan tenke bredere fortere! Alle tips er jeg så takknemlig for!
 

NordicIQ

Medlem
Det du kan gjøre er å lage en avtale med en som kan sende fra en av de landene - Da der ikke er noen toll grenser imellom EU lander...

Om du trenger hjelp til noe, så er jeg dansk og kan hjelpe deg med oversettelse til svensk og dansk - Samt sette deg i kontakt med noen som kan sende varene for deg :)

Skriv en melding om du trenger noe hjelp eller har spørsmål. (Eller e-post til tommy (alfa) webmonkey (dot) no)
 
Topp