Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge reiser via hjemmeside

sten

Medlem
Hei.
Jeg har sett på flere muligheter for å tjene penger på hjemmesiden hvor jeg skriver om Finnmark, å har kommet fram til at det kan vær mulig å kombinere det med å selge reiser hit.

Det blir vell egentlig reisesalget som blir hovedinntekten, men vil fortsette å skrive om Finnmark for å tiltrekke potensielle kunder.

Jeg har sett på noen løsninger for dette, men vet ikke helt hva som kreves for å gjennomføre noe sånt.
Regner med det er en stor jobb selge reiser på nettet, men hvor det meste av arbeidet ligger er vell litt uklart.

Det som er med disse løsningene, er at jeg ikke vet hvordan de vil fungere for kundene, å samtidig tenker jeg at jeg kanskje må holde på en stund å få mer trafikk før jeg starter med salg, siden det er ganske krevende å kanskje kan velte hele driften som den er nå.

Er usikker på om jeg skal bruke tid å krefter på dette, for jeg er veldig usikker på hvordan det kan gjennomføres som det er nå.

Utgangspunktet for hjemmesiden har endret seg betraktelig siden start, siden det er nødt til å være lønnsomhet i det.

Har ingen tvil på at jeg skal klare å drive trafikk til siden, men er i tvil på om jeg får det til å bli lønnsomt nok til at det kan bli en ordentlig bedrift, uten noen gode tiltak som kun baserer seg å markedsføring.

Det største problemet er at jeg ikke har erfaring med hvordan plattformen for salg fungerer, for jeg har ikke lyst å selge noe så skjærer det seg.

Jeg tenker å selge reisene på forhånd, men hvordan er skattereglene når jeg selger andre sine varer, hvor min bedrift overfører salget til tur-produsent minus vår fortjeneste (%prosenter).

Jeg må også ha en avtale, slik at jeg vet at turene jeg selger er på lager, men en utfordring der er at jeg ikke kan holde av turer når jeg ikke har mange nok kunder i starten.

Kanskje jeg må gå for en prøveløsning med en bedrift for å teste ut systemet.

Vet ikke, trenger noen kritiske tanker rundt dette, slik at jeg kanskje får se saken fra et annet synspunkt.
 
Topp