Santander avslutter hos Tradedoubler!

appelsin

Medlem
Fikk i dag en epost fra TD om at Santander avslutter sitt affiliate program med øyeblikkelig virkning. Har sendt TD spørsmål om hva årsaken til dette kan være.

På utbetalingsstatistikken er Santander det programmet som har høyest utebetaling hos Tradedoubler, og er uten tvil mitt viktigste program. Nå forsvinner altså hele programmet over natten.

Jeg må si jeg er litt lei av disse affiliate-programmene som endrer seg stadig vekk. Det er mye å holde styr på av lenker og bannere. Vurderer å kun bruke Google Adsense fremover da disse er langt mer stabile.

Knut

Medlem
Om du venter at alle program skal vare til evig tid så fortjener du å "være litt lei".
At du må jobbe litt med banner og lenker heter jobb, og det er det man må gjøre for å tjene penger.

metallian

Medlem
Knut har helt rett, men her har også Appelsin et poeng- 1 dags varsel på et såpass stort program er altfor lite, og jeg tviler på at det er TD som har ønsket det slik.

Slik det er idag tør jeg ikke opprette programspesifikke sider pga muligheten for at programmer forsvinner, det blir å lage "tilpasningsdyktige" sider hvor man kan bytte program.

Jeg prøver også å spre inntektene mine over flere, pr idag hovedsaklig TD,Adsense og AdServicemedia for å minste faren for en "smell", og prøver stadig ut andre aff.programmer samt prøver å få annonsører direkte til sidene mine.

appelsin

Medlem
Jeg forstår at programmer komemr og går, og det tar jeg også med i beregningen. Derfor fokuserer jeg på programmer som fungerer bra for affiliate, og jeg trodde Santander virket langsiktige siden de har mange konverteringer.

i-net

WF 09
taper stort på dette selv appelsin :\ men lite man får gjort dessverre. Ingenting varer evig... at ikke heller RealFinans som betaler så dårlig kunne takket for seg isteden :\

appelsin

Medlem
Realfinans betaler bare 12 % mindre enn Santanders General-program. Problemet til Real Finans er bare at de har så elendige bannere og så elendige nettsider som gjør dem uegnet til konvertering.

zapotek

Medlem
Fikk i dag en epost fra TD om at Santander avslutter sitt affiliate program med øyeblikkelig virkning. Har sendt TD spørsmål om hva årsaken til dette kan være.

På utbetalingsstatistikken er Santander det programmet som har høyest utebetaling hos Tradedoubler, og er uten tvil mitt viktigste program. Nå forsvinner altså hele programmet over natten.

Jeg må si jeg er litt lei av disse affiliate-programmene som endrer seg stadig vekk. Det er mye å holde styr på av lenker og bannere.

Det er jo Tradedoubler selv som taper desidert mest på dette. Er vel så enkelt som at Santander føler at det koster mer enn det smaker og går over på andre kanaler.

Nutz

Med lem
Kan være at de rett og slett ikke vil samarbeide med TD også, ikke alltid pris er avgjørende og grunn til at noen takker for seg med øyeblikkelig virkning. ;)

picxx

WF 09
Kan være at de rett og slett ikke vil samarbeide med TD også, ikke alltid pris er avgjørende og grunn til at noen takker for seg med øyeblikkelig virkning. ;)

Kan jo være at det begynner å bli uforholdsmessig mange affiliateutbetalinger til sider som f.eks. kickback uten at referrende sider kan finnes?
Tror nok vi kommer til å se mere av dette at gode annonsører trekker seg fra affiliatenettverk etterhvert som de ser at de må betale ut provisjon også i de tilfeller de ikke burde ha gjort det.

Tonny Kluften

Administrator
Kan jo være at det begynner å bli uforholdsmessig mange affiliateutbetalinger til sider som f.eks. kickback uten at referrende sider kan finnes?
Tror nok vi kommer til å se mere av dette at gode annonsører trekker seg fra affiliatenettverk etterhvert som de ser at de må betale ut provisjon også i de tilfeller de ikke burde ha gjort det.

Det tror jeg ikke, disse kickbackordrene ugjør nok en veldig liten del av markedet.

appelsin

Medlem
Jeg har foreslått for TD at man betaler ut høyere provisjon for godkjente søknader, og lavere for ikke-godkjent (evt. 0 kr som tidligere). En søknad er godkjent dersom alder er høy nok og man ikke har betalingsanmerkninger.

picxx

WF 09
Det tror jeg ikke, disse kickbackordrene ugjør nok en veldig liten del av markedet.

Det vet man faktisk veldig lite om som affiliate.
Det er ikke noe krav om at en slik nettleserapplikasjon skal være i tilknytning til et kickbackprogram/side. Det eneste "kravet" er at brukeren skal være tilknyttet en medlemsdatabase på siden (forum/sosial side/twitter/debatt etc.), så gud vet hvor mange som flyr rundt med "innopererte" callbacks....

Topp