Mr Vest
Sjefen over alle sjefer!
For en stund tilbake fikk jeg et lite tips her på forumet om at jeg måtte forholde meg til norges lover og regler når det gjelder innsamling av personinformasjon og aldersgrense på vedkommende jeg samler inn informasjon fra. Jeg har fundert litt på dette en stund nå, og jeg ser ikke helt hvor jeg kan finne noen lover og regler rundt dette.
Nettby.no er et eksempel jeg gjerne vil bruke. Her finner vi medlemmer gjerne helt ned i en alder av sikkert 7-8år. For å registrere seg på Nettby krever Nettby at vi leverer fra oss:
- Kjønn.
- Fødselsdato.
- Fylke.
- Kommune.
- Fullt navn.
- Epost.
- Mobilnummer.
Mobiltelefon krever også verifisering som fungerer ved at Nettby sender en kode til mobilnummeret man oppgir i registreringsprosessen.
Hvordan er egentlig dette med aldersgrense? Har jeg noen lover å regler jeg må forholde meg til når jeg spør brukerne etter informasjon i en registreringsprosess?
Nettby.no er et eksempel jeg gjerne vil bruke. Her finner vi medlemmer gjerne helt ned i en alder av sikkert 7-8år. For å registrere seg på Nettby krever Nettby at vi leverer fra oss:
- Kjønn.
- Fødselsdato.
- Fylke.
- Kommune.
- Fullt navn.
- Epost.
- Mobilnummer.
Mobiltelefon krever også verifisering som fungerer ved at Nettby sender en kode til mobilnummeret man oppgir i registreringsprosessen.
Hvordan er egentlig dette med aldersgrense? Har jeg noen lover å regler jeg må forholde meg til når jeg spør brukerne etter informasjon i en registreringsprosess?