Nei, jeg sitter ikke med nøyaktige tall, så du får ta den med en klype salt. Men jeg baserer meg på min oppfatning da jeg leser jevnlig på Namepros.com, Domaining.com + rekke blogger innen domenesalg. Fellesnevnern nå er at domenemarkedet er ganske tamt, det er lite penger i omløp. Det har blitt mindre salg av domener til sluttbrukere og markedet preges av store resellers. Fellesnevnern for disse er at de kjøper for mye mindre enn det du vil selge til sluttbrukere. 6-8000 kroner er mye lettere å oppnå i Norge enn i USA. Med det så mener jeg at domener av lavere kvalitet selger høyere i Norge enn på .com markedet.
Det er flere domener som blir solgt men summen per domene er i snitt lavere enn det du vil ha i Norge.Selvfølgelig treffer du på riktig behov og person når du skal selge et domene så kan summen bli betydelig høyere. Er det mange interessenter så har du selvfølgelig også en stor fordel.
Men jeg burde selvfølgelig sagt dette var MIN oppfatning og ikke baserer seg på tall.
Et tips til er å prøve å finne ut mest mulig om kjøper, er det et firma eller er det en enkelt person. Deretter kan man legge listen, en annen mulighet er å ta hele prosessen igjennom SEDO å prøve med forskjellige summer. Det koster litt men kan være et trygt sted å starte med tanke på å sikre betalingen.