Salg av .com domene til Amerikanere...

PIP

Medlem
Hei!

Har fått en forespørsel fra en kar fra USA som har veldig lyst på et domene jeg har. Noen som har en formening om prisnivået på domener "over there" i forhold til her i Norge?

Paul

looper

Medlem
Det er ingen fasitsvar paa det. Generelt ligger tersklen lavere enn i Norge med mindre du har et domene av skikkelig kvalitet. Men uten aa vite domene er det vanskelig. Har solgt mye i til statene og snittslaget paa 15 handler laa paa 300 dollar. Men det kommer jo ann paa kvaliteten. Og se opp for svindlere.

looper

Medlem
Det er absolutt ikke samme prisnivå som i Norge, for middels gode .no er det ikke vanskelig å få 6-8000,- kr. Det er en svært vanskelig sum å få for et .com. Men det kommer helt an på hvem kjøper er.

Er ikke du domenekongen PIP?

Msites Ltd

Livsnyter
Det er absolutt ikke samme prisnivå som i Norge, for middels gode .no er det ikke vanskelig å få 6-8000,- kr. Det er en svært vanskelig sum å få for et .com. Men det kommer helt an på hvem kjøper er.

Er ikke du domenekongen PIP?

Hva er det som får deg til å si at det ikke er samme prisnivå?

Hva er et middels godt domene?

Det er totalt sett en høyere omsetningsfrekvens og flere domener som blir solgt i USA enn her hjemme, og det er da ikke svært vanskelig å få 6-8.000,- NOK for et middels godt .com domene!?!

Dette er i alle fall ikke min oppfatning av markedet, men du sitter sikkert med tall som motbeviser dette....??

looper

Medlem
Nei, jeg sitter ikke med nøyaktige tall, så du får ta den med en klype salt. Men jeg baserer meg på min oppfatning da jeg leser jevnlig på Namepros.com, Domaining.com + rekke blogger innen domenesalg. Fellesnevnern nå er at domenemarkedet er ganske tamt, det er lite penger i omløp. Det har blitt mindre salg av domener til sluttbrukere og markedet preges av store resellers. Fellesnevnern for disse er at de kjøper for mye mindre enn det du vil selge til sluttbrukere. 6-8000 kroner er mye lettere å oppnå i Norge enn i USA. Med det så mener jeg at domener av lavere kvalitet selger høyere i Norge enn på .com markedet.

Det er flere domener som blir solgt men summen per domene er i snitt lavere enn det du vil ha i Norge.Selvfølgelig treffer du på riktig behov og person når du skal selge et domene så kan summen bli betydelig høyere. Er det mange interessenter så har du selvfølgelig også en stor fordel.

Men jeg burde selvfølgelig sagt dette var MIN oppfatning og ikke baserer seg på tall.

Et tips til er å prøve å finne ut mest mulig om kjøper, er det et firma eller er det en enkelt person. Deretter kan man legge listen, en annen mulighet er å ta hele prosessen igjennom SEDO å prøve med forskjellige summer. Det koster litt men kan være et trygt sted å starte med tanke på å sikre betalingen.

Topp