Søker utvikler team til sosialt nettverk - bilder

sinols

Medlem
Hei!

Jeg er på utkikk etter ett seriøst team her til lands hvor vi sammen utvikler det nye flickr.

Vil fungere som twitter, men kunn i bilder. Vi kan si, flickr som fungerer like enkelt som instagram.

Fokusområder:

Bilder, sosialisering, arkivering. Thats it!

Verktøyet som gjør bildedeling og arkivering enklere, raskere og mer effektivt enn hva vi har i dag.

Funksjoner;

Legg til bilder fra pc eller telefon, opprett album, følg andre, kommenter/lik, søk etter bilder globalt.

Enkel profil og ett varsel system som jeg kaller for "notes" som viser nye kommentarer osv.

Oppsumering:

Ett sted hvor man kan dele sine bilder, lage album, kommentere/lik andres bilder og følg andre.

Fungerer like enkelt som twitter men kunn i bilder. Fokus på sosialisering og arkivering.

Mål; Bli like enkelt og bruke som å søke på google.

Designet;

Jeg har kommet godt i gang med det grafiske og detaljer på web.

2vv1j0i.png

Det sosiale nettverket kunn i bilder! Jeg har stor tro på det! Jeg trenger det, derfor jeg ønsker å lage det!

Kontakt meg via mail;

sinols91@gmail.com

Sist redigert:

sinols

Medlem
Hei typsik!

Jeg har ikke laget en orginal forretningsplan, men har jobbet med mange forskjellige forretningsplaner via skole. Jeg vet hva jeg må tenke på. Jeg har snakket med endel designere og utviklere igjennom nettet og har fått god respons på verktøyet.

Mine oppgaver er blant annet: Idéutvikling, visjonen og at den blir gjennomført. Ansvaret for design og det visuelle. Min oppgave blir også å lede ideen i den retning jeg ønsker, og som jeg mener er best for dette verktøyet.

Du kan tenke slik på det:

Se for deg ett sted på nett, hvor du har ett stilfullt sted (klassisk) du kan lagre dine minner, reiser, alt av bilder som er like enkelt som å søke på google. Samtidig er det ett globalt nettverk. Mitt store fokus er brukervennlighet i designet, alt er tilgjengelig på en enkel måte slik at man ikke må sette seg inn i det.

Vist jeg logger inn på flickr, så får jeg ikke lyst til å bruke det. Den følelsen man for av å bruke verktøyet er viktig for meg. Den skal gi oss en følelse av at dette er det rette verktøyet.

Håper det ga noen svar, jeg skulle heller hatt ett rom hvor jeg kunne ha skisset og tegnet på en tavle hvorfor jeg mener vi trenger ett slikt sted.

zapotek

Medlem
Håper det ga noen svar, jeg skulle heller hatt ett rom hvor jeg kunne ha skisset og tegnet på en tavle hvorfor jeg mener vi trenger ett slikt sted.

Eller en Youtubefilm.

Seriously, for å kunne konkurrere med Flickr og Instagram som du nevner i første innlegg i tråden, så kreves det *voldsomme* ressurser. Spørsmålet er, hvor mye kapital har du til rådighet?

sinols

Medlem
Eller en Youtubefilm.

Seriously, for å kunne konkurrere med Flickr og Instagram som du nevner i første innlegg i tråden, så kreves det *voldsomme* ressurser. Spørsmålet er, hvor mye kapital har du til rådighet?

Økonomi stopper mange prosjekter. Jeg vil starte smått, med lite ressurser. Det er det jeg har. Jeg mener at flickr og instagram fyller sine behov på sin måte. Men ingen av dem er den komplette løsning på ett sosialt nettverk kunn i bilder. Instagram mangler en seriøsitet og arkivering. Flickr er for mye rot og slitsomt og bruke.

Jeg vil skape noe midt i mellom. Jeg ønsker og kunne sette meg ned etter en ferie, se igjennom bildene jeg tok. Ikke på flickr, ikke på instagram men på ett sted hvor det føles enkelt og fokuset er bildene. Ikke alt annet rundt. Det må være rent og stilfullt. Gi meg en følelse av ro og fokus. Inspirert.

Jeg mangler ett sted på nett hvor man kan finne roen, surfe i bilder, bli inspirert, se verden i bilder fra menneskenes øyne. Følge dine venner eller hvem som helst.

Start smått, med lite ressurser, test test test, feil, fortsett og utvikle. Målet er ikke og ta over for instagram eller flickr. De dekker behov hver for seg. Jeg vil dekke de som har behov for ett mer seriøst sted, arkivere, og utforske verden i bilder like enkelt som å bruke google.

Sist redigert:

typisk

Utvikler
Siden vi ikke kan se inni hodet ditt må du vel dele litt mer enn det her. Har du en plan hvordan utviklingen og testingen skal gjennomføres? Hvem skal teste? Hva skal du måle? Hvordan genererer du inntekter?

Kan du vise til tidligere resultater innen design - og da spesielt UX?

Så du vil altså da ha tak i utviklere som skal jobbe gratis? Og så bare håpe på at det går bra, for så å tjene penger på reklame?

Har du tenkt på servere og lignende? Det er jo noe som koster mye penger. Du kan ikke bare noe et billig webhotell som går under når du får litt trafikk til tjenesten din.

sinols

Medlem
Jeg vet det ser tynt ut for dere som ikke har mine tanker. Generere penger på dette er uklart, men utvikle en pro profil og vanlig profil er det penger og tjene på.

Jeg har jo stor tro på noe slikt, men skulle selvfølgelig hatt noe stort i ryggen. Vist google hadde vært her så hadde det vært enklere.

Teamet blir eiere av det hele.

BTW: er det noen gode sider hvor man kan samle sine favoritt bloggere, utenom bloglovin?? Noe mer proffesjonelt? Bloggere er jo ute etter og gjøre seg kjennt. Hva med ett ordtlig nettverk hvor man kan følge bloggere?? tjen penger ved at bloggere kjøper "spot"

Sist redigert:

xdex

Medlem
Når det er sagt, en hver RSS reader kan følge en blogg, da de fleste tilbyr RSS feeds.

Topp