Søker partner/programmerer

avanti

New Member
Jeg på jakt etter noen som har lyst til å være med i etablererfasen av et selskap og søker derfor noen med inngående programmeringskunnskaper. Dette er et prosjekt i startfasen, og ideen er lang i fra ferdigutviklet, men det er en del hindere jeg ikke klarer å overkomme på egenhånd, og leter derfor etter noen å kunne utvikle prosjektet med.

Det jeg trenger er en som kan hjelpe meg med å utvikle et programm for algoritmehandel på børs, en såkalt black-box. Grunnlaget for algoritmene har jeg mer eller mindre på plass, og ønsker derfor å arbeide med noen som kan sette tankene i kode.

Selv er jeg i jobb og studerer fulltid, så har ikke muligheten til å bruke all min tid på dette prosjektet, men som alle grundere bruker man tiden man har. I utgangspunktet er jeg ute etter en samarbeidspartner, som jeg kan jobbe med i lengre tid, ikke bare på dette prosjektet, men over lengre tid.

Jeg kan ikke love at du vil bli rik eller tjene masse penger med en gang, men der jeg mangler programmeringskunnskap har jeg sterk økonomisk forståelse, kunnskaper og direkte erfaring. Det er ingen aldersgrense eller andre krav enn kunnskap og entusiasme for å skape noe genuint og eget.

Det blir naturligvis lite utfyllende her, men ta kontakt på PM så kan vi starte en dialog.

Mvh,

Avanti - Nicolai

avanti

New Member
Dag: Eiendel i firma er i utgangspunktet tanken, evt en engasjementbetaling hvis det passer bedre. Alt av finansiering er lettere å få på plass med en konkretisering i større grad.

typisk: Jeg har hverken mastergrad i økonomi eller algoritmer. Er økonomistudent, med bakgrunn i filmbransjen i Norge og Los Angeles. Jobber i finans ved siden av skole.

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg er 99% sikker på at du må belage deg på å betale normal timelønn en god stund, før noen vil gå over til å "kun" ha eierskap i et firma.

Hvorfor?

Fordi man ikke får betalt regninger med eierskap i et firma som ikke genererer penger. Det er ganske lett å skjønne selv om man ikke har "sterk økonomisk forståelse". ;)

avanti

New Member
Jeg er 99% sikker på at du må belage deg på å betale normal timelønn en god stund, før noen vil gå over til å "kun" ha eierskap i et firma.

Hvorfor?

Fordi man ikke får betalt regninger med eierskap i et firma som ikke genererer penger. Det er ganske lett å skjønne selv om man ikke har "sterk økonomisk forståelse". ;)

Det er i derfor jeg er på jakt etter en partner, som har et engasjement for å starte bedrift. Jeg kommer jo naturligvis ikke til å tjene penger selv i begynnelsen. Er, som du selv sier, ganske viden kjent at det ofte trenges 2 år før det går rundt med en bedrift.

MEN når det er sagt er jeg villig til å betale timepris, med opsjon på andeler om det er mer attraktivt. Det viktigste for meg er å kunne komme igang, slik at man kan få finansiering på plass.

adeneo

Medlem
Nå tror jeg ikke du skal sammenligne det du ønsker å drive med her med vanlige bedrifter, som ofte tar noen år å få på bena.

Enter virker algoritmene dine, eller så virker de ikke, at det må noe justeringer til er normalt, men det er altså ikke slik at du skal bygge opp en kundegruppe og et stabilt inntektsgrunnlag fra en produksjons- eller håndtverksbedrift, med mindre du skal selge dette videre, og har man noe som virker i forhold til robo-trading så beholder man det gjerne selv.

Nå kan det også være en del kostnader knyttet til dette, ut i fra hvordan dette er tenkt gjennomført, men det er ikke bare å få algoritmene inn i binær form som kan leses av en datamaskin som må løses, men også integrering mot børsenes handelssystem, noe som kan være komplisert dersom det er snakk om derivater o.l., og også eventuelt raske linjer og diverse gebyrer for å få tilgang til live data raskt nok dersom det er basert på arbitrasjeforskjeller, høy frekvent trading, trending eller lignende.

Det siste er vel algoritmer som leser nyheter og sosiale medier og trader på disse, som i grunn er fiffige greier, men uansett hvilken vei man går så er man ofte i direkte konkurranse med andre robo-tradere om å komme inn/ut først, og de aller fleste algoritmer feiler over lengre tid i den virkelige verden, også for selskaper som bruker milliarder på dette, men på den andre siden består vel over 70% av volumet i dag av robo-handler.

Det er nok en lang vei å gå fra å ha en algoritme, som ikke er stort annet en prosedyre for hvordan man regner ut sannsynligheter i markedet, til å få en "black-box" som foretar handler direkte og analyserer markedet i real time.

avanti

New Member
Nå tror jeg ikke du skal sammenligne det du ønsker å drive med her med vanlige bedrifter, som ofte tar noen år å få på bena.

Enter virker algoritmene dine, eller så virker de ikke, at det må noe justeringer til er normalt, men det er altså ikke slik at du skal bygge opp en kundegruppe og et stabilt inntektsgrunnlag fra en produksjons- eller håndtverksbedrift, med mindre du skal selge dette videre, og har man noe som virker i forhold til robo-trading så beholder man det gjerne selv.

Nå kan det også være en del kostnader knyttet til dette, ut i fra hvordan dette er tenkt gjennomført, men det er ikke bare å få algoritmene inn i binær form som kan leses av en datamaskin som må løses, men også integrering mot børsenes handelssystem, noe som kan være komplisert dersom det er snakk om derivater o.l., og også eventuelt raske linjer og diverse gebyrer for å få tilgang til live data raskt nok dersom det er basert på arbitrasjeforskjeller, høy frekvent trading, trending eller lignende.

Det siste er vel algoritmer som leser nyheter og sosiale medier og trader på disse, som i grunn er fiffige greier, men uansett hvilken vei man går så er man ofte i direkte konkurranse med andre robo-tradere om å komme inn/ut først, og de aller fleste algoritmer feiler over lengre tid i den virkelige verden, også for selskaper som bruker milliarder på dette, men på den andre siden består vel over 70% av volumet i dag av robo-handler.

Det er nok en lang vei å gå fra å ha en algoritme, som ikke er stort annet en prosedyre for hvordan man regner ut sannsynligheter i markedet, til å få en "black-box" som foretar handler direkte og analyserer markedet i real time.

Takk for utfyllende opplysninger, og innsikt. Du har helt rett i at en intergrering med børsen krever mer enn bare å få dette i binær form. Det jeg har er fastsatte parametere ifht trend-trading jeg ønsker å få inn i en programmvare som kan brukes uavhengig av børsen direkte, med anledning for å plotte inn data for så å kjøre det i programmet. Algoritmen baserer seg på disse fastsatte parametrerene og vil da jobbe ut i fra plottet data.

Dette er som du sier ikke en konvensjonell bedrift, men oppstart i form av finansiering for prosjektet i seg selv, samt videre utvikling utover dette er det som kommer til å ta tid og kreve penger. Det er derfor jeg er ute etter et partner som jeg kan jobbe videre med.

Topp