Söndagsöppet

Hej

Nu är det på tal om söndagsöppet här i Norge, jag tycker det är onormalt att inte ha det. Hur kommer det sig att det är lagstadgat att det ska vara stängt? Kossorna idag klarar av att mjölka sig själva alla dagar i veckan, jag är övertygad av att norskar kan klara av att handla på en söndag. Det är ju normalt att det är öppet men inte här i Norge, eller det är lov om butiken är liten, så tokigt!!

erlsae

Medlem
Å hei, du må ha stått opp på feil fot. Jeg er uenig, søndagsbutikkene skal være liten. Søndager skal brukes til å slappe av, ikke bruke det som enda en handledag. Du har mandag-lørdag på å handle.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Denne tråden blir nok kverket så snart Tonny har våknet fra søndagsdvalen sin (politikk er fy fy). Men jeg benytter anledningen til å rope hurra for alle butikker som ønsker å holde søndagsåpent (og det forblir jo frivillig). Hvorfor skal de som ikke vil benytte seg av et slikt tilbud kunne kreve et fortsatt forbud? Det er jo bare for dem å holde hviledagen hellig?

Norskar är ju väldigt konservativa av sig, tror inte det är bra, varför ska de ha söndagsöppet när de kan handla alla de andra dagarna, varför ska man ha mobiltelefon när det finns fast telefoni, varför ska man färgtv när det finns svartvit tv!!! Norskarna måste bli mer framåt, som Sverige. Sverige är i framkant inom det mesta, de är ju givetvis inte konservativa.

Många kommentarer jag läst om detta är, tänk nu får de jobba söndagar, buhuuu, ja det får de, men inom 20 år räknar de med i Sverige att kassöryrket försvinner helt, man behöver ju egentligen inte hjälp i butiken med att betala, man kan faktiskt göra det själv, ingen raketforskning. Datorer kommer ersätta de fullständigt, skanners kommer räkna ut exakt vad an ska betala utan att varorna behöver läggas upp på band.

Tony J

Alle skal få
Å hei, du må ha stått opp på feil fot. Jeg er uenig, søndagsbutikkene skal være liten. Søndager skal brukes til å slappe av, ikke bruke det som enda en handledag. Du har mandag-lørdag på å handle.

Umulig å slappe av dersom en større fysisk butikk åpner i tillegg til brustadbuene? Burde ikke alle nettbutikker også ha stengt denne dagen? Kun sånne små nettbutikker med mindre omsetning som burde ha vært åpen da :)

xdex

Medlem
Syntes denne regelen er litt irriterende, med tanke på hvor stor butikken kan være. Eksempel er jo rimi eller rema som har mindre del av butikken åpent på søndager. Har ikke butikken det du trenger i den lille delen? spør personalet, så henter den gjerne varer fra den store butikken, dette har i hvert fall jeg gjort flere ganger. Ja, det er tungvindt, men det er jo faktisk bare en måte og gå rundt systemet på?

Liten butikk, stort lager = stor butikk uten display for alle varene?

Topp