Det är ju inte så svårt att räkna ut vad facebook gör. de har börjat rensa bland sina medlemmar, få bort fakekonton helt enkelt, kommer krävas idhandling framöver, facebook kommer kopiera svenska swishsystemet med pengar, facebook kommer erbjuda gratis det mystore och de gör, fast på facebook.
Facebook kommer ta en liten summa per pengatransaktion mellan privatperson och företag, gratis flytta pengar mellan medlemmar. Detta tror jag kommer ske framöver och anpassar mig därefter. Facebook får gärna ta en liten peng i avgift om de sköter om pengahanteringen, jag tror summan kommer ligga på ca 1 kr per transaktion, det baserar jag på att i sverige tar bankerna 1.50 kr per swishtransaktion, har svårt att se att facebook är dyrare.
Jag anser facebook redan har et fungerande annonsemarked. betalsningslösningar testar de i USA. Givetvis utnyttjar facebook sin position, liksom alla andra storföretag. bara man flyttar från facebook om det inte passar. Jag kommer ordna mig en snapshatbutik och en bloggbutik som komplement, jag tänker inte ha en lösning likt mystore eller så. Det är då mina planer, jag såg förövrigt att snapcash ännu bara är för USA marknad.