Tonny Kluften
Administrator
Hvorfor er det ikke runde hjørner på denne PM for URL i Internet Explorer når det er runde hjørner i Firefox?
Sist redigert:
Designet bruker CSS koder som finnes i CSS3.-webkit-border-radius: 15px;
-moz-border-radius: 15px;
function roundboxstart(){
$data = '
<div class="box_round">
<div class="round_border">
<div class="l3"></div>
<div class="l2"></div>
<div class="l1"></div>
</div>
<div class="box_round_content">
';
return $data;
}
function roundboxend(){
$data = '
</div>
<div class="round_border">
<div class="l1"></div>
<div class="l2"></div>
<div class="l3"></div>
</div>
</div>
';
return $data;
}
.round_border div{overflow:hidden; height:1px;}
.round_border .l1{background:#F7F7F7;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 0px;}
.round_border .l2{background:#EAEAEA;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 1px;}
.round_border .l3{background:#C4C4C4;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 2px;}
.box_round_content{background:#F7F7F7;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;padding:1px 0 5px;}
<?=roundboxstart();?>
Innhold her
<?=roundboxend();?>
har ikke sett den nifty corners siden, men gjør noe lunde det samme.
Kan være greit å lage det om til en php funksjon. en for start, og en for slutt, så slipper man å ha så mye html kode å holde styr på.
PHP:function roundboxstart(){ $data = ' <div class="box_round"> <div class="round_border"> <div class="l3"></div> <div class="l2"></div> <div class="l1"></div> </div> <div class="box_round_content"> '; return $data; } function roundboxend(){ $data = ' </div> <div class="round_border"> <div class="l1"></div> <div class="l2"></div> <div class="l3"></div> </div> </div> '; return $data; }
Kode:.round_border div{overflow:hidden; height:1px;} .round_border .l1{background:#F7F7F7;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 0px;} .round_border .l2{background:#EAEAEA;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 1px;} .round_border .l3{background:#C4C4C4;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;margin:0 2px;} .box_round_content{background:#F7F7F7;border-left:1px solid #C4C4C4;border-right:1px solid #C4C4C4;padding:1px 0 5px;}
så er det bare å gjøre slik
PHP:<?=roundboxstart();?> Innhold her <?=roundboxend();?>
Når jeg kikker på dette så kan jeg ikke helt forstå at det er mindre og holde styr på enn ved og faktisk bruke CSS, eller roter jeg nå? Kan du fortelle hva som gjør at denne metoden faktisk gir deg mindre kode og holde styr på? Stemmer det du sier testdriver, denne metoden vil heller ikke fungere i Opera. Jeg har aldri brukt metoden som picxx nevner, men denne fungerer muligens i alle nettlesere?
Hvis du vil ha en idiot-sikker, men samtidig ganske enkel løsning:
Lag de runde hjørnene med bildefiler. Enkelt. Og det funker uansett nettleser og whatever. Legg et bilde på toppen og et på bunnen av en div. Enkelt.