godt poeng. jussen er ikke optimal her. men problemet elimineres jo med å bare spørre om lov; de aller, aller fleste synes jo det er greit å øke trafikken sin
Jeg er enig at dersom det står at man skal spørre, så kan man jo gjøre det. Problemet er bare at det er veldig få steder, under RSS feed forklaringene til nettstedene, at det står noen ting som helst om dette. Det står som regel bare hvilke programmer du kan benytte til å lese feedene med.
Jeg kan ikke se for meg at de kan si ja til noen og nei til andre, da dette vil være forskjellsbehandling. Det kan jo ikke gå på "trynefaktor" eller "nettstedfaktor", med mindre du har en nettside som virker altfor "galematias".
Dessuten vil nesten alle si ja til dette, da RSS er ment for deling av innhold: RSS = Really Simple Syndication.
Har søkt opp en del sider som sier at dette ikke går under indeksering/"stjeling av andres innhold".
Vi har pr. i dag ca. 320 feeder som vi henter inn i en database. Det blir flere etter hvert.
Tenk dere jobben med å spørre alle om det er greit om vi bruker feeden som ligger ute til bruk.
Vi har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på vårt bruk til nå.
Det kan jo gå andre veien også: Dersom du har en nettside som mange besøker fordi du har mye innhold, så vil jo det også bety at nettstedene du henter innhold fra får mer trafikk.
Skulle de da plutselig si at Nei, du har ikke spurt så deg stenger vi ute.
Du ville jo da bare ha spurt om du kunne få lov.
Hvis de da sier nei fordi du ikke spurte først, så vil jo dette være en prinsippsak som de selv taper på, med ingen mer trafikk fra din nettside.
PS! Kan noen hjelpe meg med registreringen i dette forumet? Jeg får ikke tilgang som bruker.
Tonny?
Zeros