Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RSS fra aviser/nyheter

Gomlers

Member
Det hender jeg kommer over nettsteder som viser en slags RSS over det siste om nisjen i media.

F.eks. en sjakkside kan vise en liten oversikt over de 5-6 siste nyhetene om sjakk som har stått i VG, Dagbladet osv..

Hvor får man tak i dette om det ikke finnes en RSS link direkte hos VG man kan bruke?

Synes nemlig jeg husket at en sånn "nyhetsfeed" kostet noen kroner i mnd...!?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du tar en tur innom Twingly.com og går til avansert søk i blogger. Da kan du velge hvilket domene du vil vise resultater fra. Dersom du da søker etter f.eks underholdning og velger tv2underholdning.no på domenet, da vil du faktisk kunne finne en RSS-Feed til høyre som er generert av Twingly. Denne kan du da bruke på din blogg / nettside og vil inneholde oppdatert innhold.

Om det er en Wordpress-blogg du vil hente oppdatert innhold fra - så finnes det faktisk en RSS-Feed for hver eneste kategori på bloggen. Disse ligger muligens ikke alltid like synlig, men de er i bloggen der et eller annet sted altså. (husker ikke url atm).

Dette var jo helt klart bare en løsning. Ikke alle bruker jo Twingly. :)
 

Gomlers

Member
Så genialt da..

vil det si at jeg kan hente ut alt VG.no skriver om sjakk f.eks.?

Prøvde å se litt på det nå, men fikk bare tomme feeder tilbake igjen.. kanskje jeg må vente til det publiseres noe nye sjakk-nyheter :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nja, jeg syns den var litt rar jeg også, men det mener jeg kun var på VG.no sine nyheter. Fra andre domener fikk jeg resultater mens VG.no ikke gav resultater. Jeg ville jo tro at Twingly bloggsøk ville finne alt fra Vg.no når Vg.no har implementert denne boksen under artiklene sine.

La merke til noe annet hos VG.no nå forresten. Sett sammen din VG-RSS
 

Gomlers

Member
Ja, så den jeg også - men fikk jeg jo den stygge headeren med.. regner ikke med den kan fjernes..!?

Men takk for raske og gode svar!!
 
Topp