peterandrej
pensjonert moderator
50 kroner? Det var jo veeeeeeeldig smått da.. Blir ikke å satse på det der nei.
Jeg mener at når skjevheten i et forretningsforhold her er så stor som det kan se ut til er et misbruk av tillitsforholdet mellom to forretningspartnere. Publisher som gjør en stor del av arbeidet og BW som da sitter igjen med størsteparten av kaka.....
men en får muligheten til å blogge på 5 blogger med samme kampanjen, så om man har noen 'spamblogs' er det jo ikke vanskelig å gjøre seg ekstra 250.- på en liten time.
Og det er akkurat pga av sånne ting jeg ikke ville vært villig til å betale 300 kroner per blogg!
Slik jeg ser det er ikke dette noen stor grad av misbruk, som picxx sier så er det faktisk mulighet for å tjene rundt 250kr på en time, noe som er helt greit betalt for vanlige dødlige. Det er jo uansett ikke snakk om store artikler man skriver, som oftest ønsker de 50 ord, noe som kjapt er gjort på 5 minutter. Jeg mistenker at det de egentlig betaler for er innlenkene.
Styrkeforholdet er vel fremdeles det samme ?? Og misbruk av tilliten !?!
Jeg vil ikke si det er et fint tilbud bare fordi man er et stort selskap, jeg vil heller si dem kjøper et tjeneste med dårlig kvalitet i forhold til prisen, uten å vite om det selv.
Om en publisher synes det er for lite å produktblogge for en femtilapp lar man bare være. Jeg kan ikke se at man misbruker noens tillitt ved at man tar stor avanse annonsør->publisher.
Er selvsagt enig i at avansen er stor, men jeg forholder meg til bloggerwave som publisher, og det er meg revnende likegyldig om de tar 20.- eller 2000.- fra annonsørene all den tid de betaler meg det de lover.
Da er vi på to forskjellige planeter når det gjelder å drive business.... Jeg ser det som en selvfølge at mine samarbeidspartnere behandler meg med respekt og driver "fair play" i forhold til business....
Spør dem....jeg har ikke noen oppdaterte tall....