Rettssak mellom Orville Media og Herbal

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tim Møllegaard fra Orville Media skriver på sin Facebook-profil i dag:

Så går det løs.. Norsk retsag for 600 k orville vs herbal.. Kryds finger for der er noget retfærdighed tilbage...

Noen som vet hva saken handler om? Noen steder det går an å lese om dette?

Tonny Kluften

Administrator
Det blir jo vill tipping, men Orville har hatt mange affiliates som spammer veldig aktivt.

Kanskje Herbal ikke vil betale for leads kommet fra en viss type spam? Det er i såfall veldig bra og et eksempel til etterfølgelse.

Typen spam fra Orvilleaffiliate var:
--------------------------------
Kunne du tenke deg 5000 kroner, slik at du kan shoppe akkurat hva du vil?
Nå har du nemlig mulighet til å vinne et gavekort på kr 5000 til Rema 1000 og samtidig få en prøvepakke med Omega3 + Krill for 0 kroner ...

Du har hermed den ultimate mulighet til å slutte og røyke ... Prøv Natural Smoke Stop for kr 0 og delta samtidig i konkurransen om en
luksus røykestoppreise til en verdi av kr 27 50

Msites Ltd

Livsnyter
Det blir jo vill tipping, men Orville har hatt mange affiliates som spammer veldig aktivt.

Kanskje Herbal ikke vil betale for leads kommet fra en viss type spam? Det er i såfall veldig bra og et eksempel til etterfølgelse.

Typen spam fra Orvilleaffiliate var:
Kunne du tenke deg 5000 kroner, slik at du kan shoppe akkurat hva du vil?
Nå har du nemlig mulighet til å vinne et gavekort på kr 5000 til Rema 1000 og samtidig få en prøvepakke med Omega3 + Krill for 0 kroner ...

Du har hermed den ultimate mulighet til å slutte og røyke ... Prøv Natural Smoke Stop for kr 0 og delta samtidig i konkurransen om en
luksus røykestoppreise til en verdi av kr 27 50

Antar at du ikke mener teksten i en e-post er det som kvalifiserer som spam - selv om du her legger ved teksten fra et par e-poster.

Du mener at innholdet er uetisk, og i tillegg blir sendt ut som spam antar jeg...... Korrekt?

picxx

WF 09
Mye mulig har de bare klippet ut anbefalt tekst fra nettverket og limt det inn i mailinglistene sine.

"Mailinglister" til privatpersoner som ikke er opt-in er per definisjon spam.

Nettverk som f.eks. euroads er kjempeflinke til å få brukerne sine til å signe opp på 381 lister ved at de deltar i en "konkurranse". Man spenner således bein under egen business ved at folk faktisk ikke er dumme, men skjønner fremgangsmåten til slutt og vil sky slike sleipe triks som pesten.

Tonny Kluften

Administrator
Ok, inn med skje, han har altså brutt reglene og gjort ting som annonsører ikke ønsker å bli knyttet til. Og poenget ditt ved å nevne det er...?

Men nå vet vi ikke hva rettsaken dreier seg om. Jeg for min del bare håper at det er et firma som ikke vil betale fordi noen har promotert dem på feil måte eller med feil vilkår. Men det kan like gjerne hende at firmaet ikke vil betale fordi de har hatt ekstremt dårlig utbytte av annonseringen.

Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Saken er visst avgjort allerede. Møllegaard skriver på Facebook:

Da der er fortrolighed om afgørelsen kan jeg ikke sige andet end jeg er tilfreds med turen:)

Topp