Hei hå. Takker for svar.
Klarte også å tvinge fram en sql error, noe som er skummelt i seg selv. Du burde ikke stole på at mod_security gjør jobben.
Hva gjorde du for å fremdrive den feilmeldingen?
Serverene står i develop-modus nå, så er klar over at feilmeldinger vises.
Virker som det kan ha noe med at et midlertidig reservasjons-objekt ikke har blitt generert når du klikker på et tidspunkt i kalenderen. Kan ha noe med at jeg genererer en hash, som lagres til en session i nettleseren din, som benyttes for å kjenne igjen det midlertidige reservasjonsobjektet slik at du kan navigere deg frem og tilbake før du gjennomfører reservasjonen.
Like før reserveringen, så opprettes en midlertidig reservasjon som benyttes når man gjennomfører bestillingen. Dette for å låse det valgte tidspunktet for å forhindre at andre skal benytte det samme mens du holder på. Hvis dette reservasjons-objektet ikke har blitt opprettet i forkant, så forsøker systemet å legge til ønskede tjenester til din midlertidige reservasjon, ved fullføring av reserveringen, uten at selve reservasjons-objektet har blitt opprettet i forkant.
Takk for at du fant denne feilen slik at jeg kan gjøre det bedre
Hvorfor ikke bruke et skikkelig bookingsystem, som Woothemes sin Bookings?
http://www.woothemes.com/products/woocommerce-bookings/
Hovedgrunnen til at jeg ikke har benyttet et veletablert, og skikkelig, bookingsystem er pga. at jeg ikke benytter noen form for CMS som wp, drupal, joomla etc. Jeg skreddersyr nettløsninger fra bunnen, og tilpasser nettstedet der etter. Det er på en måte hva jeg gjør.
Noen jobber på veletablerte plattformer, mens jeg jobber på min egen.
Jeg er klar over at ferdigsystemer gir et hav av muligheter, og at det mest sannsynlig er en raskere og en mer kostnadseffektiv måte å jobbe på (kommer vel ann på øyet som ser kansje). Men personlig, så føler jeg at mye av gleden, og ikke minst friheten, forsvinner når jeg er "låst" til et rammeverk.
Men det var i utgangspunktet ikke et spørsmål om hvordan jeg skulle sette opp et reservasjonssytem, eller hvilke løsninger som finnes der ute, jeg var på jakt etter nå.
Jeg har studert endel i forkant, og sett på flere gode alternativer som jeg har kunnet intergrere, men de har vert for avansert for dem å sette seg inn i, og bruke. Så jeg kom frem til at det beste var å sette seg ned sammen med de, og kartlegge deres behov, og skreddersy et system med akkurat den funksjonalitet som er nødvendig. Og sist men ikke minst - utforme det slik at de faktisk kan bruke det på egenhånd.
Dette massasjestudioet består av 4 thailanske kvinner som ikke er datakyndige i det hele tatt, og med svært begrenset språkkunnskaper på både norsk og engelsk. Epost er til og med en utfordring.
Blandt annet derfor en sms-tjeneste blir implementert slik at de mottar varsler ved nye innkommende reservasjoner direkte til telefonen sin, og at det automatisk blir sendt ut en bekreftelses-sms til kunde når de har vert inne å godkjennt bestillingen deres.
Administrasjonspanelet er forøvrig også er skreddesydd og tilpasset deres behov/kunnskapsnivå. Består av en nesten helt lik kallender som på hjemmesiden, og noen svært få og tydlige knapper. "OK" (for bekreft/godkjenn), og "NEI" (isteden for avbryt/kanseller). blandt annet.
Har lagt ved en liten skjermdump her:
Takker for svar så langt. Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger.