Nerden
Medlem
Jeg har for tiden 3 reklamasjoner gående, alle ønsker en ny vare og alle har bestilt via Klarna.
(jeg har ikke hatt noen andre reklamasjoner før)
Den første meldte problem ca 10 desember, det var en bil dvd spiller. Siden da har jeg ventet på spilleren for å få den i retur. Han sendte så en ny mail for 3 uker siden om han heller kunne få en annen spiller som kostet 200,- mer, og det var greit for jeg ville bare bli ferdig med saken. Men denne har jeg enda ikke fått.
Så en annen sak, en spiller som ble reklamert på 26 desember, den er heller ikke sendt tilbake enda. Og den tredje saken, en spiller som ble reklamert på 16 januar, ei heller motatt.
Jeg har erstatningene til disse spillerene på lageret men selv etter 2-3 eposter fra min side er disse enda ikke returnert.
Så hvordan bør man forholde seg til dette? Regelverket sier vel noe slikt som at reklamerte varer må returneres innen "rimelig" tid?
Kan jeg sende en "advarsel" om at returen blir henlagt innen 1 mnd om ikke spilleren blir returnert? Eller virker dette veldig firkantet/ulovlig?
(jeg har ikke hatt noen andre reklamasjoner før)
Den første meldte problem ca 10 desember, det var en bil dvd spiller. Siden da har jeg ventet på spilleren for å få den i retur. Han sendte så en ny mail for 3 uker siden om han heller kunne få en annen spiller som kostet 200,- mer, og det var greit for jeg ville bare bli ferdig med saken. Men denne har jeg enda ikke fått.
Så en annen sak, en spiller som ble reklamert på 26 desember, den er heller ikke sendt tilbake enda. Og den tredje saken, en spiller som ble reklamert på 16 januar, ei heller motatt.
Jeg har erstatningene til disse spillerene på lageret men selv etter 2-3 eposter fra min side er disse enda ikke returnert.
Så hvordan bør man forholde seg til dette? Regelverket sier vel noe slikt som at reklamerte varer må returneres innen "rimelig" tid?
Kan jeg sende en "advarsel" om at returen blir henlagt innen 1 mnd om ikke spilleren blir returnert? Eller virker dette veldig firkantet/ulovlig?