Rawbanana
New Member
Hei!
Pr i dag har jeg Regnskapsfører som hittil har kostet meg 20565 kr for Mva oppgaver og regnskap for 2013 og de tar sikkert litt ekstra for næringsoppgaven når den skal leveres også. Tatt i betraktning at jeg scanner, signerer og setter beskrivelse på alle kvitteringer og legger det og faktura opp fint og oversiktlig for dem i mail som jeg sender dem, som tar ganske mye tid. Synes jeg det begynner å koste en del. Spesielt iogm at jeg ikke har større omsetning en 250000 +/-. og det er da rundt 100 billag.
Jeg søker egentlig råd siden jeg ikke kjenner så mange som bruker regnskapsfører. Dette er mitt 2.år med dem. Det første året var jeg ikke mvapliktig og de gjorde hele året for 6500 i en omgang. Jeg har nå fått innvilget årlig mvaoppgave og håper det vil redusere utgiftene litt, muligens, siden de gjør det i en jaffs.
Men jeg lurer på om jeg burde finne noen andre altså, eller gjøre det selv.
Er det noen som har tanker eller erfaringer rundt dettte? Er det vanlig å ringe rundt til regnskapsførerere og få et tilbud på ca billagsmengde osv.?
Hvordan er det forresten å bytte regnskapsfører, hva må jeg tenke på her? Få alt av regnskapsdokumenter fra den gamle eller er det ikke nødvendig?
Pr i dag har jeg Regnskapsfører som hittil har kostet meg 20565 kr for Mva oppgaver og regnskap for 2013 og de tar sikkert litt ekstra for næringsoppgaven når den skal leveres også. Tatt i betraktning at jeg scanner, signerer og setter beskrivelse på alle kvitteringer og legger det og faktura opp fint og oversiktlig for dem i mail som jeg sender dem, som tar ganske mye tid. Synes jeg det begynner å koste en del. Spesielt iogm at jeg ikke har større omsetning en 250000 +/-. og det er da rundt 100 billag.
Jeg søker egentlig råd siden jeg ikke kjenner så mange som bruker regnskapsfører. Dette er mitt 2.år med dem. Det første året var jeg ikke mvapliktig og de gjorde hele året for 6500 i en omgang. Jeg har nå fått innvilget årlig mvaoppgave og håper det vil redusere utgiftene litt, muligens, siden de gjør det i en jaffs.
Men jeg lurer på om jeg burde finne noen andre altså, eller gjøre det selv.
Er det noen som har tanker eller erfaringer rundt dettte? Er det vanlig å ringe rundt til regnskapsførerere og få et tilbud på ca billagsmengde osv.?
Hvordan er det forresten å bytte regnskapsfører, hva må jeg tenke på her? Få alt av regnskapsdokumenter fra den gamle eller er det ikke nødvendig?