Hei jeg har nylig opprettet et firma. I den anledningen måtte jeg sende min første faktura og da bestemte jeg meg for å finne et fakturaprogram på nett. Jeg fant et som virket ganske bra i starten, men da min første faktura var generert hadde den fått fakturanummer 17. Forsåvidt greit tenkte jeg og sendte fakturaen, men i ettertid har jeg lest meg litt opp og funnet ut at fakturanummeret skal være løpende og burde ha startet på 1.
Det blir nok ikke mer fakturering dette året, men fra neste år ønsker jeg å gå over på en sikkelig regnskapssytem e-conomic.no eller hva det heter.
Er det ok og starte på 1, eller 30000 som jeg tror var standard i e-conomic eller må jeg fortsette fra faktura 17 som i forrige år?
Hvordan skal jeg gjøre rede for fakturaene fra 0 til 17 som selvfølgelig ikke eksisterer.
Det var litt hastverk med å få ut denne fakturaen før saken ble dø, men ser i ettertid at det nok hadde lønt seg å betalt for et sikkelig regnskapsprogram med en gang.
Noen måter å løse dette på? Vurderer altså to alternativer:
- Gå for e-conomic med en gang og opprette alle fakturaene på nytt, selv om malen vil se litt annerledes ut enn på den som ble sendt. Vurderer da videre om jeg skal
- starte fra 17, eller
- starte fra 0 og lage fakturaer med 0 beløp og kreditnota etterpå.
Ettersom dette er et ENK, med en fakturert tjeneste under 5000, hvor galt kan dette gå?
Vil det beste være å avvikle foretaket og starte et nytt?
Det blir nok ikke mer fakturering dette året, men fra neste år ønsker jeg å gå over på en sikkelig regnskapssytem e-conomic.no eller hva det heter.
Er det ok og starte på 1, eller 30000 som jeg tror var standard i e-conomic eller må jeg fortsette fra faktura 17 som i forrige år?
Hvordan skal jeg gjøre rede for fakturaene fra 0 til 17 som selvfølgelig ikke eksisterer.
Det var litt hastverk med å få ut denne fakturaen før saken ble dø, men ser i ettertid at det nok hadde lønt seg å betalt for et sikkelig regnskapsprogram med en gang.
Noen måter å løse dette på? Vurderer altså to alternativer:
- Gå for e-conomic med en gang og opprette alle fakturaene på nytt, selv om malen vil se litt annerledes ut enn på den som ble sendt. Vurderer da videre om jeg skal
- starte fra 17, eller
- starte fra 0 og lage fakturaer med 0 beløp og kreditnota etterpå.
Ettersom dette er et ENK, med en fakturert tjeneste under 5000, hvor galt kan dette gå?
Vil det beste være å avvikle foretaket og starte et nytt?
Sist redigert: