Da er det kanskje på tide å begynne med regnskapet, har så langt bare satt opp en enkel liste i excel der det står INN og UT fra konto og hvilke bevegelser som har skjedd, og scanna inn alle kvitteringer/bilag å lagt det i en mappe på pc'n...
Men nå har jeg telt opp hele 32 bilag, så jeg burde begynne å få orden i sakene ASAP.
KILDE:
Du kan bruke regneark til bokføring hvis du har få bilag
1: så jeg kan altså ikke ha fler enn 300 bilag i året om jeg bruker regneark?
Er det noen andre regler jeg burde vite om?
2: Er det innenfor om jeg scanner inn alle bilagene, legger det i en mappe på pc'n og skriver "Bilag nr 1" og jobber meg sakte men sikkert opp til "Bilag nr 300"?
Eller MÅ/BURDE jeg skaffe meg en perm som jeg legger dem i ?
Er det andre alternativer til dette?
3: Noen som vet om en bokføringsbok (eller hva det no heter) med resultat,balanse osv.. i excel der de fleste kontoene en nettbutikk trenger står klart?
Har prøvd e-conomic (14 dager) men syntes det var litt avensert, men det tar vel sikkert litt tid å lære seg som alt annet...
Burde jeg gå all in for å lære meg e-conomic eller går det greit med excel?
Det var det jeg lurte på i første omgang.
Men nå har jeg telt opp hele 32 bilag, så jeg burde begynne å få orden i sakene ASAP.
Det er innenfor god regnskapsskikk å bruke regneark som for eksempel excel i bokføringa – hvis du har færre enn 300 bilag i året i virksomheten din.
KILDE:
Du kan bruke regneark til bokføring hvis du har få bilag
1: så jeg kan altså ikke ha fler enn 300 bilag i året om jeg bruker regneark?
Er det noen andre regler jeg burde vite om?
2: Er det innenfor om jeg scanner inn alle bilagene, legger det i en mappe på pc'n og skriver "Bilag nr 1" og jobber meg sakte men sikkert opp til "Bilag nr 300"?
Eller MÅ/BURDE jeg skaffe meg en perm som jeg legger dem i ?
Er det andre alternativer til dette?
3: Noen som vet om en bokføringsbok (eller hva det no heter) med resultat,balanse osv.. i excel der de fleste kontoene en nettbutikk trenger står klart?
Har prøvd e-conomic (14 dager) men syntes det var litt avensert, men det tar vel sikkert litt tid å lære seg som alt annet...
Burde jeg gå all in for å lære meg e-conomic eller går det greit med excel?
Det var det jeg lurte på i første omgang.