Regler ang mindreårige og faktura

Hei!

Jeg har ett lite problem. Jeg reparerte en S4 for noen uker siden og kunden skulle få den tilbake med postoppkrav. Jeg glemte helt å sette på postoppkrav og sendte S4-en som vanlig.

Nå viser det seg at kunden er under 18 og jeg har fortsatt ikke sett noe til pengene selv om hun sa på mail at hun skulle betale.

Det er jo ikke mulig å tvangsinnkreve penger fra mindreårige, hva er mine muligheter her?
Har jeg mulighet til å kreve varen tilbake? Altså skjermen jeg har byttet?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror vel egentlig det greieste er å ta kontakt med foreldrene.

For fremtiden kan det være lurt ordne en løsning der brukeren i det minste bekrefter at man er over 18, så stiger terskelen for juks ihvertfall LITT, kanskje noe der de må taste inn fødselsnummeret sitt - du kan i det minste lage en test for å sjekke at det stemmer med algoritmen, så blir det ikke mulig å taste inn hva som helst selv om du ikke sjekker det mot noe register (se Sjekk av kontrollsiffer)
 
Topp