Registrering gikk bra, men sletting av konto gikk ikke så bra...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg må innrømme jeg er litt oppgitt over enkelte nettsteder vi har her i verden. Uten at jeg nå skal henge ut noen spesifikke, ettersom vi sikkert har en rekke nettsteder som gjør det samme her vil jeg nå få fortelle hvordan denne brukerkontoregistreringen min gikk.

Brukerkonto ble registrert. Jeg fikk en epost og verifiserte min epost-adresse før jeg fikk tilgang. Straks jeg logget meg inn på nettstedet ble jeg meget skuffet, ettersom ingenting var slik jeg trodde det skulle være, og som jeg hadde fått inntrykk av før innlogging.

Jeg vil slette min konto igjen, men dette var et mareritt i seg selv. Derfor sender jeg en epost til support-adressen som jeg fant der inne, og skrev kjapt og greit at jeg vil slette min konto. Svaret? Joda, først krever de at jeg forteller hvorfor min konto skal slettes. Greit nok, det kunne jeg fortalt til dem, men når jeg deretter kommer videre nedover i epost de sender meg tilbake finner jeg altså ut at de krever legitimasjon (kopi) sendt på epost for at de skal slette min konto igjen. Akkurat det er det vel ikke mange som orker og styre med sånn straks etter og ha lest en epost, og dermed går det ofte i glemmeboka.

Hva syns du om denne typen "kundebehandling?" Syns du dette er godt nok, og er det egentlig lov og drive på slik? Burde ikke dette nettstedet faktisk bedt meg om legitimasjon allerede fra registrering dersom de skal ha den når jeg vil slette min konto?
 

Erlend

Medlem
Jeg hadde ikke tatt meg bryet en gang om de hadde spurt om legitimasjon. Det er vel det de ønsker at folk skal gjøre, rett og slett drite i det.

Det skulle vært lettvint å slette kontoen sin manuelt uten å måtte drive masse mail-korrespodanse med supporten. Nå kjenner jeg ikke til denne saken din, men jeg ser ikke bort fra at det er noe enklere andre steder.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
De mindre casinoer på nett er ofte de mest useriøse, og jeg må innrømme jeg syns det er ganske mye "dritt" ute og går på den biten. Nå vil jeg ikke si noe negativt om de største casinoene på nett, mange av de store gjør nemlig en meget god jobb.

Jeg har avsluttet kontoer hos en rekke casino fordi jeg ikke likte oppsettet / reklamen de serverte meg, og har stort sett alltid gjort dette med en epost til support. Dette er første gang jeg blir bedt om og ta kopi av IDkort for deretter og sende det inn. Ved utbetaling av større gevinster er det ok, men ved sletting av en konto på et casino hvor jeg aldri har satt inn en eneste krone blir for dumt.

Neida, jeg får nok lære meg til at det kun er de største casino på nett man skal forholde seg til dersom man vil ha litt spenning i hverdagen. De mindre bryr seg tydeligvis lite om kundene sine.
 

Nextri

Rebel
Er det så farlig om du har en konto et sted som du ikke bruker? Hvorfor er det så viktig å få den slettet?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har aldri sagt noe om at det er viktig at kontoen blir slettet. Kontoen må nå gjerne stå for mitt vedkommende. Tanken bak tråden var mer at det er en direkte råtten måte og beholde kunder på, og at noen som helst tror at det der vil føre til fornøyde kunder syns jeg faktisk er rart.
 
Når du ber om at kontoen skal slettes har de mistet deg som kunde uansett, så hvorfor skal de bry seg om hvorvidt du blir fornøyd eller ikke? Da kan de like godt narre de som faktisk er interesserte i å fortsette som kunder der til å tro at «Se, vi har et oppegående system som sørger for at disse ekstremistene som hater pengespill ikke skal kunne hacke seg inn og få oss til å slette kontoen din!».

Hvor lett er det forresten å få slettet en spillerkonto hos Norsk Tipping?
 

zapotek

Medlem
Jeg spilte bittelitt nettpoker for 4-5 år siden (brukte kanskje 500 kroner). Enda får jeg brev i posten med jevne mellomrom "Remember its good to win!", her har du 10 dollar om du setter inn penger igjen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du sier noe olafmoriarty. Jeg har egentlig ikke tenkt spesielt mye på det slik, selv om jeg allikevel vil tro det fort ødelegger mer enn det gjør noe bra og drive på sånn som de gjør. Altså, en eller annen gang klarer de vel kødde med feil mann, som igjen da muligens også sitter og nok av kontakter til å gravlegge hele casinoet for evig tid, eller.. nesten hvertfall.

Stenge en konto hos norsk tipping er ikke verre enn å ringe dem og be dem sperre kortet. De kommer til å spørre deg om et slikt "huskespørsmål" som du selv bestemte når du ble spiller hos dem. Da får man man velge både spørsmålet og svaret selv. Husker jeg gjorde det selv en gang, fordi jeg merkelig nok klarte og ende opp med 2 kontoer. Hehe, eneste grunnen til at jeg husker det der er fordi det spørsmålet var litt sånn i overkant personlig, og jeg kan ikke helt forstå at jeg faktisk satte det jeg satte som mitt spørsmål. :D

Hehe, slike brev har jeg også fått Zapotek. Det jeg undrer meg på når jeg får dem er hvem som burde betalt toll / mva på disse brevene. Casinoene skal jo ha det til at verdien er så grusomt høy på disse verdikodene og da langt over vår lille 200,- grense.
 
Topp