Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reduksjon i provisjon på TradeDoubler-affiliateprogram

kongen

kongemedlem
Virker som om de satser mer på å være et annonsenettverk og inngår avtaler med større nettsteder om å få vise annonser. Affiliatenettverket tror jeg de bryr seg mindre og mindre om...
 

metallian

Medlem
Tror også det voldsomme tallet på bloggere som kommer til betyr endel, det blir nok mange totalt ubrukelige affialtes for de som de må betale for.

For meg betyr dette at alle TD-bannere forsvinner, 10kr pr. signering er de ikke verdt. Synd for det har vært jevnt kroner av det til nå :)
 

picxx

Well-Known Member
TD er vel ett av veldig få norske affiliatenettverk som fremdeles tilbyr "vervegodtgjørelse" til sine affiliates, så at de velger å ta avviklingen trinnvis er jo egentlig bare positivt, da publishere får bedre tid til å fjerne TD's afiliatelinker.

Zanox er vel i dag nede i 4 euro og euroads var nede i 3,50.- (mulig de har avviklet nå?). Guava hadde en 50lapp via 047.no og 047 hadde vel selv også en 50 lapp, så i bunn og grunn kan man vel si at det ikke er noe å tjene på verving i norske affiliatenettverk pr. i dag.
 

Joakim@TD

Medlem
Hei folkens.

Først og fremst vil jeg presisere at vi på ingen måter nedprioriterer affiliate nettverket.

Grunnen til at tariffen er satt ned, er delvis at tilstrømmingen av affiliates har økt så betraktelig. Men vi ser også at flertallet ofte ikke kommer seg videre fra å opprette en konto. Dette gjelder da spesielt blogger som metallian presiserte tidligere.

Vi jobber med å gjøre det enklere for alle å bruke TradeDoubler da det er rimelig komplisert å forstå, om man ikke har noen erfaring med affiliatemarkedsføring.
 

picxx

Well-Known Member
Hei folkens. Grunnen til at tariffen er satt ned, er delvis at tilstrømmingen av affiliates har økt så betraktelig. Men vi ser også at flertallet ofte ikke kommer seg videre fra å opprette en konto. Dette gjelder da spesielt blogger som metallian presiserte tidligere.

Vi jobber med å gjøre det enklere for alle å bruke TradeDoubler da det er rimelig komplisert å forstå, om man ikke har noen erfaring med affiliatemarkedsføring.

Jeg har litt erfaring med andre nettverk.
Hvorfor ikke kjøre på en kostmodell?
F.eks. at provisjon ikke utbetales før den vervede har oppnådd XX kroner i salg/provisjon?
1-2000 for hver affiliate er vel ikke da utenkelig, ettersom man sjalter ut sikkert 90% av disse "bloggerne" som dere sikkert i daghar problemer med.

Da vil du ikke bare oppfordre de som blir vervet til å selge, men også de som verver til å lære opp de som blir vervet til å selge mer.
Noe å tenke på?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har litt erfaring med andre nettverk.
Hvorfor ikke kjøre på en kostmodell?
F.eks. at provisjon ikke utbetales før den vervede har oppnådd XX kroner i salg/provisjon?
1-2000 for hver affiliate er vel ikke da utenkelig, ettersom man sjalter ut sikkert 90% av disse "bloggerne" som dere sikkert i daghar problemer med.

Da vil du ikke bare oppfordre de som blir vervet til å selge, men også de som verver til å lære opp de som blir vervet til å selge mer.
Noe å tenke på?

Er det ikke nettopp slik hos Tradedoubler da? Trodde grensen lå på 500 spenn.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Misforsto litt der gitt. Man må ha minst 500 spenn på konto for å få utbetalt gryna. Sorry, får heller slenge meg på sofaen enn å forsøke å lese innlegg halvveis etter en lang dag på jobben :)
 
Topp