Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redirect til forskjellige sider basert på din IP adresse

R@ge

Kverulant
Hei....

Jeg kommer i nær fremtid til å sette opp et lite nettverk av forskjellige sider som omhandler det samme, men som vil være på forskjellige språk.

Disse vil alle være standalone Wordpress sider.

Jeg vurderer å kjøpe .se .dk og ønsker da å redirecte alle som av en eller annen grunn måtte ha "feil" ip adresse inn på korrekt side.

Til eksempel så skal alle som ikke er i Skandinavia sendes til .com siden, alle i Norge til .no, og alle i Sverige til .se

Finnes det noe redirect script som kan gjøre jobben eller må jeg legge alt dette i .htaccess som vil bli ganske voldsomt.

Det finnes jo en del "IP to location" software der ute, men er det noe som er mulig å legge til på Wordpress som plugin eller som "open source".

Forresten, er det noen Wordpress innstikk som kan brukes til å ha forskjellige språk på siden, har dere noen erfaringer med dette?
 

Santo

Active Member
Kjøp en IP-database hos f.eks. IP Address Geolocation to Country City Region Latitude Longitude ZIP Code ISP Domain Name Timezone NetSpeed IDD Country Code Area Code Weather Station Code Weather Station Name Database for Developers | IP2Locationâ„¢, deretter legger du denne inn i f.eks. en MySQL-database.

På hjemmesiden din bruker du et lite script som henter ut IP-adressen til den besøkende, gjør et oppslag mot databasen din, og deretter sender brukeren dit du ønsker basert på hvilket land de kommer fra.

Jeg har gjort dette selv, men da med ASP-kode, men blir vel ganske likt med PHP. Finnes det forøvrig noe tilsvarende global.asa i PHP? Det er jo f.eks. mulig å legge dette scriptet inn i en tilsvarende funksjon.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member

R@ge

Kverulant
Wordpress Global Translator Plugin

Alt blir ikke 100% rett, men man kan velge hvilken tjeneste man skal bruke.
Her bruker jeg google translate:
Crankbiz

For å redirecte basert på geo IP, se her:WordPress › Support » Redirect based on geo-location

Du Ingar..du Ingar...

Nok en gang så overgår du mine forventninger så til de grader... :D

Bare et lite spørsmål angående den oversetteren...
Er det mulig å hjelpe den litt om man ser at det blir feil?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
R@ge: det er jo en phpkode, så ingen vil kunne lese den uansett, men om du ikke vil ha den i header, så kan du inkludere filen fra en annen lokasjon.

<?php include("blablabla") resten av koden (er ikke helt stødig i php:p )
 

R@ge

Kverulant
R@ge: det er jo en phpkode, så ingen vil kunne lese den uansett, men om du ikke vil ha den i header, så kan du inkludere filen fra en annen lokasjon.

<?php include("blablabla") resten av koden (er ikke helt stødig i php:p )

Vel.. dere ser man hvor lite man egentlig vet selv om man regner seg selv som forholdsvis oppegående på web... hehehhe

Dette vil være kode:
<?php include (TEMPLATEPATH . '/redirect.php'); ?>

Takk for fantastisk hjelp her
 
Topp