Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Raskt Wordpress theme?

M.B

Medlem
Jeg ser etter et raskt wordpress theme med 2 koloner og en "drop-down-menu". Noen som har noe forslag. Jeg har sett litt på Arras theme, men hvordan er det med tanke på SEO og raske "loade" tider?

Er det noen som har erfaring med plugin'ene headspace (nyere og bedre versjon av All in one SEO??) og W3 total cache (raskere side?)?
 

M.B

Medlem
Google sin Verktøy for nettredaktører under nettstedytelse sier at siden min:
"Det tar gjennomsnittlig 6,8sekunder å laste inn (oppdatert den 10. jan. 2011). Dette er langsommere enn 85 % av andre nettsteder."
Tenkte det kunne være noe med theme jeg allerde har, men jeg kan prøve WP-cache og se om det hjelper. Takk
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
6,8 sekunder er ganske treigt ja, men hvor fort det går kommer an på ganske mye rart. Hva slags server (og hvilken host?) er du på, og hvor mange queries har du på forsiden/enkeltsider f.ex.?

Legger du inn linjen

PHP:
<?php echo $wpdb->num_queries; ?> <?php _e('queries'); ?>. <?php timer_stop(1); ?> <?php _e('seconds'); ?>

Helt nederst i footer.php, kun over </body></html>, så får du en liten linje med tekst helt nederst, under alt annet innhold på sidene dine, der det står hvor mange queries du har kjørt på den siden du er inne på, og hvor lang tid det tok å generere den. Færre queries er bedre, her er en tråd med litt tips om hvordan du kan kutte endel: https://www.webforumet.no/forum/wordpress/10932-redusere-antall-sp-rringer-til-databasen.html - så kan du teste om det er noen bestemte plugins du kan klare deg uten som reduserer antallet queries mye (noen kan være ganske tunge), og om det evt finnes andre alternative plugins du kan bruke i stedet, som bruker færre queries
 
Sist redigert:

M.B

Medlem
Takk for tipset, atomet. Jeg har sluttet å bruke StatPress og installert WP-Cache idag. Håper det hjelper. Skal teste ut tipsene fra "redusere antall..."- tråden
 
Topp