Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Raskere nettside!

Det er ikke sikkert at du trenger å finne en ny hostingservice. Cache kan hjelpe deg med noe av utfordringene dine.

Men ser at du bruker Visual Composer som trolig er den største årsaken til at nettbutikken laster så sakte, ettersom det lastes inn mye kode som ikke er nødvendig.
 

Hashead

Member
Nå er siten din nede, så jeg får ikke sjekket den ut noe særlig, men at den umiddelbare reaksjonen til så mange her er "bytt host!" er litt urimelig.

Når siten er treg så gjelder det å finne flaskehalsene. Hvis du har en modul som kjører en unødvendig dyr databasespørring så vil det ikke ha noen effekt å bytte host. Eller dvs det kan ha en effekt, men ikke like betydelig som å fikse roten til problemet. Før man gjør det burde man kontrollere at flaskehalsen faktisk er serverens ressurser.

Se i NET tabben i firebug/ chrome dev tools og se om tiden blir brukt på å vente på svar fra serveren, eller på å behandle responsen. Er den treg på å hente innholdet fra serveren, men rask på å bygge siden når responsen har kommet så vet du at problemet ligger på serversiden, og vise versa.

Er ikke problemet på server siden vil det naturlig nok ha liten effekt å bytte server, og du har kastet bort tid på å gjøre unødvendig arbeid, og penger på unødvendig ressurser som ikke trengs.

Vær også klar over at selv om du finner ut at problemet er på serversiden, betyr ikke det at å oppgradere hosting vil løse problemet.
 

erlsae

Medlem
Du bruker Wordpress, da sier det jo seg selv at det finnes et dusin av plugins som burde fikse det du spør om?
 

xdex

Medlem
w3 total cache har minify muligheter, MEN, det kan hende at hele malen din blir ødelagt, da ulike maler har ulike oppsett og krav. Normalt sett fungerer dette fint, men ting kan altså gå galt her også, spesielt hvis man ikke legger til enkelte argumenter som ikke skal komprimeres osv.
 

Turbo Heidi

Member
w3 total cache har minify muligheter, MEN, det kan hende at hele malen din blir ødelagt, da ulike maler har ulike oppsett og krav. Normalt sett fungerer dette fint, men ting kan altså gå galt her også, spesielt hvis man ikke legger til enkelte argumenter som ikke skal komprimeres osv.

Takk for tips. Tror eg har fått den hastigheten google krever av siden min. Høre med dem i morga.
 

Tonny Kluften

Administrator
Før du begynner med å flikke på hastigheten bør du sjekke hvordan de besøkende faktisk opplever hastigheten. Den kan være god nok selv om Google gir deg bare 60 av 100 poeng. Husk at det er Googles våte drømmer som skal oppfylles i den testen, ikke det som faktisk fungerer i praksis.

Jeg vet om en som ville starte nettbutikk og som faktisk utviklet en nettbutikk, men som kom til kort på Googletesten, han klarte ikke å optimalisere et dårlig optimalisert wordpresstheme. Jeg testet butikken hans og det var ikke noe problem i praksis, men Google ga han bare 60 poeng. Han ble så motløs at han ga opp hele butikken selv om jeg prøvde å si at butikken faktisk fungerte helt flott. Ekstremt tilfelle ja, men det viser at Google tar feil innimellom.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Støtter Tonny 100% i hans utgreiing. En nettbutikk bør lages med tanke på mulige kunder, ikke Google. Finn deg noen forsøkskaniner og la dem teste både "opplevd" fart, navigering osv. osv. DET bør være din målestokk, ikke hva Google gir av poeng.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg lurer på om jeg er delvis enig, delvis uenig, med siste to talere.

Dersom PageSpeed til Google er ett av kriteriene som kan skille deg fra din konkurrent på rangeringen - så er det vel dette en typisk sak man bør jobbe med, men strengt tatt ikke trengrer bruke timesvis på. Kost/nytte osv? Jeg hadde lagt det inn likevel som en oppgave i "Langtidsprosjekter" - slik at det etterhvert blir gjort noe med. Men derfra til å legge ned butikken pga manglende oppnåelse - det er jo galskap.
 

Turbo Heidi

Member
Klart eg skjønner også hvor dere vil. Men som google selv sa: "for at du skal få lov å annonsere via google shopping på siden din loades på 2 sekunder".

Og ja selvfølgelig er det kundene som betyr noe. Hva dem liker og mener.
 

zapotek

Medlem
Klart eg skjønner også hvor dere vil. Men som google selv sa: "for at du skal få lov å annonsere via google shopping på siden din loades på 2 sekunder".

Og ja selvfølgelig er det kundene som betyr noe. Hva dem liker og mener.

Mulig G teller sekunder annerledes enn meg - men i min verden er du godt under 2 sek...
 
Topp